INTERRELATION BETWEEN FREE BAGGAGE ALLOWANCE AND TICKET PRICE IN AIR TRANSPORTATION
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INTERRELATION BETWEEN FREE BAGGAGE ALLOWANCE AND TICKET PRICE IN AIR TRANSPORTATION
ВЗАИМОСВЯЗЬ БЕСПЛАТНОГО ПРОВОЗА БАГАЖА И СТОИМОСТЬ БИЛЕТА НА ВОЗДУШНОМ ТРАНСПОРТЕ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК БЕЗКОШТОВНОГО ПРОВОЗУ БАГАЖУ І ВАРТОСТІ КВИТКІВ НА ПОВІТРЯНОМУ ТРАНСПОРТІ |
|
Creator |
Ivannikova, V.; National Aviation University
Manziuk, T.; National Aviation University Tabakar, T.; National Aviation University |
|
Subject |
—
checked baggage; low-cost airline; tariff; air ticket; free baggage allowance UDC 656.032.6 (045) — зарегистрированный багаж; бюджетная авиакомпания; тариф; авиабилет; норма бесплатного провоза багажа УДК 656.032.6 (045) — зареєстрований багаж; бюджетна авіакомпанія; тариф; авіаквиток; норма безкоштовного провозу багажу УДК 656.032.6 (045) |
|
Description |
In this article the notion of free baggage allowance and ticket price in air transportation are being studied. The problem is being considered in terms of active ways of decreasing maximum weight per each free checked baggage which also should be reasonable enough to produce a lower price of air ticket. Thus, the public interest in air transportation will increase. The investigation of the problem provided a clear view of need in reduction of free baggage allowance level. The research should also provide airlines’ stakeholders and governmental entities with an understanding of the potential of aviation taxes and fares as an innovative form of climate finance. The main goal of this research is to show the distinctions in ticket prices of low-cost carriers with different free baggage allowances. The intention of the case study was to undertake researches in the field of tariff formation in air passenger transportation with regard to the maximum permission on checked luggage. Also the article highlights such a problem in Ukrainian aviation market as lack of competitiveness.
В этой статье сформулировано понятие нормы бесплатного провоза багажа, а также стоимости билетов на авиаперевозки. Проблема рассматривается с точки зрения активных путей снижения максимального веса бесплатной перевозки багажа, которые также должны быть достаточно резонными, чтобы снизить цену авиабилета. Таким образом, общественный интерес на рынке авиаперевозок будет увеличиваться. Исследование проблемы представило необходимость в снижении уровня бесплатного провоза багажа. Исследование также предоставляет авиационным предприятиям и государственным органам понимание потенциала авиационных налогов и тарифов, как инновационные формы климатического финансирования. Основная цель данного исследования - показать различия в ценах на билеты различных бюджетных авиалиний с различными нормами бесплатного провоза багажа. Цель тематического изучения состоит в проведении исследований в области формирования тарифов в пассажирских авиаперевозках с оглядкой на максимальное разрешение на груз. Также в статье рассматриваются такие проблемы на украинском авиационном рынке, как отсутствие конкурентоспособности. У цій статті сформульовано поняття норми безкоштовного провозу багажу, а також вартості квитків на авіаперевезення. Проблема розглядається з точки зору активних шляхів зниження максимальної ваги безкоштовного перевезення багажу, які також повинні бути достатньо резонними, щоб знизити ціну авіаквитка. Таким чином, суспільний інтерес на ринку авіаперевезень буде збільшуватися. Дослідження проблеми представило необхідність у зниженні рівня безкоштовного провезення багажу. Дослідження також надає авіаційним підприємствам та державними органам розуміння потенціалу авіаційних податків і тарифів, як інноваційні форми кліматичного фінансування. Основна мета даного дослідження - показати відмінності в цінах на квитки різних бюджетних авіаліній з різними нормами безкоштовного провозу багажу. Мета тематичного вивчення полягає у проведенні досліджень в області формування тарифів у пасажирських авіаперевезеннях з оглядом на максимальний дозвіл на багаж. Також у статті висвітлюються такі проблеми на українському авіаційному ринку, як відсутність конкурентоспроможності. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-11-07
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
application/pdf |
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/4975
|
|
Source |
Science-based technologies; Том 18, № 2 (2013); 224-227
Наукоемкие технологии; Том 18, № 2 (2013); 224-227 Наукоємні технології; Том 18, № 2 (2013); 224-227 |
|
Language |
uk
|
|