Запис Детальніше

Загальна характеристика методів навчання іноземних мов

eNUFTIR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Загальна характеристика методів навчання іноземних мов
Общая характеристика методов обучения иностранных языков
General Description of the Methods of Teaching Foreign Languages
 
Creator Чала, К. М.
Власенко, Л. В.
Чалая, Е. М.
Власенко, Л. В.
Chala, K.
Vlasenko, L. V.
 
Subject механізм
метод навчання
технологія навчання
інтенсивне навчання
механизм
метод изучения
технологии изучения
интенсивное обучение
mechanism
methods of learning
technologies of studying
intensive studying
 
Description У статті описано основні методи навчання іноземних мов та дана їх загальна характеристика, розглянуто технології навчання, їх особливості у процесі вивчення іноземних мов. Розглядаються питання удосконалення методів навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах. Також дана коротка характеристика принципів та напрямів навчання, за допомогою яких здійснюється освітня мета. Описано декілька методів навчання: метод активізації можливостей, особистісно-діяльнісний метод, метод особистісно-орієнтованого навчання. Висвітлено мету навчання іноземної мови у ВНЗ, що дозволять реалізувати знання студентів, навички для розв’язання конкретних комунікативних завдань в реальних життєвих ситуаціях. В статье описано основные методы изучения иностранных языков, дана общая характеристика, рассмотрено технологии изучения, их особенности в процессе изучения иностранных языков. Рассматриваются вопросы усовершенствования методов учебы иностранных языков в высших учебных заведениях. Также дана краткая характеристика принципов и направлений учебного процесса, с помощью которого осуществляется образовательная цель. Описано несколько методов учебы: метод активизации возможностей, личностно-ориентированный метод, метод личностно-ориентированной учебы. Отражена цель учебы иностранного языка в ВУЗАХ, которые позволят реализовать знание студентов, навыков для решения конкретных коммуникативных заданий в реальных жизненных ситуациях. It is overviewed in the article the main methods of learning foreign languages, and given their general characteristics. It is described the technologies of learning foreign languages, their particularities during the process of foreign language studying. The questions of improvement of methods of studies of foreign languages are examined in higher educational establishments. With the development of modern society there is the greater personal interest in the study of foreign language, the searches of new methods of studies are conducted. One of such methods is intensification of foreign language studies. This concept is often bound to the speed language study, the main line of that is studies only to the verbal forms of studies for a short period. Short description of principles and directions of studies, by means of that an educational aim comes true, is also given. A few methods of studies are described: method of activation of possibilities, personally oriented method, and method of the personality-oriented studies. Personally - oriented approach and educational project combine the upbringing with the education into the united process of the support, the socially-pedagogical defense and the development of the students, the preparation of his personal process of the creativity and self-realization.
Next to students’ studying of lexical minimum in accordance with the grammatical and syntactic structure of language, we speak about the students’ skills and abilities. The basic accent of educational discipline of "foreign language" is directed on the forming for the students’ component set of language abilities, capacities for realization of language actions, of different degree of complication, acts, that contain an exposure and description of reasons and aims that induce development of personality, their behavior and skills.
The aim of studies of foreign language is reflected in higher educational establishments of higher learning that will allow realizing knowledge of students, skill for the decision of concrete communicative tasks in the real vital situations.
 
Date 2013-12-02T13:52:19Z
2013-12-02T13:52:19Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Власенко, Л. В. Загальна характеристика методів навчання іноземних мов / Л. В. Власенко, К. М. Чала // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал. - Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. - № 4. - С. 183-187.
http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/handle/123456789/11707
 
Language uk_UK