Запис Детальніше

Разработка электронного учебника для формирования химических знаний

Журнал "Теорія та методика електронного навчання"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Разработка электронного учебника для формирования химических знаний
Розробка електронного підручника для формування хімічних знань
The development of the electronic textbook for the formation of chemical knowledge
 
Creator Зелінська, Сніжана Олександрівна; Lugansk National University named after Taras Shevchenko
Зелінський, Сергій Сергійович; Lugansk National University named after Taras Shevchenko
 
Subject



 
Description В статье предложена авторская разработка электронного учебника, с помощью которого формируются знания студентов в области химии. Данная разработка относится к перспективным направлениям в сфере развития современного образования. При самостоятельном изучении предмета студент сможет выбрать собственный путь и способ изучения представленного материала благодаря иерархическому расположению информации, гипертекстовому доступу к информации разных уровней в пределах учебника и удобным путям выхода к источникам знаний.
У статті запропоновано авторську розробку електронного підручника, за допомогою якого формуються знання студентів у галузі хімії. Дана розробка відноситься до перспективних напрямків у сфері розвитку сучасної освіти. При самостійному вивченні предмета студент зможе обрати власний шлях і спосіб вивчення представленого матеріалу завдяки ієрархічному розташуванню інформації, гіпертекстовому доступу до інформації різних рівнів у межах підручника і зручним шляхам виходу до джерел знань.
The author's development of an electronic textbook, which are formed by the students' knowledge in the field of chemistry is described in this paper. This development refers to the promising trends in the development of modern education. With self-study of the subject the student will be able to choose his own way of studying the material presented through a hierarchical arrangement of information, hypertext access to information at different levels within the tutorial and user-friendly output pathways to knowledge.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2013-11-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/140
 
Source Theory and methods of e-learning; Vol 1 (2010); 110-112
Теория и методика электронного обучения; Vol 1 (2010); 110-112
Теорія та методика електронного навчання; Vol 1 (2010); 110-112
2309-1495
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/140/131