Разработка электронного учебника для формирования химических знаний
Журнал "Теорія та методика електронного навчання"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Разработка электронного учебника для формирования химических знаний
Розробка електронного підручника для формування хімічних знань The development of the electronic textbook for the formation of chemical knowledge |
|
Creator |
Зелінська, Сніжана Олександрівна; Lugansk National University named after Taras Shevchenko
Зелінський, Сергій Сергійович; Lugansk National University named after Taras Shevchenko |
|
Subject |
—
— — — |
|
Description |
В статье предложена авторская разработка электронного учебника, с помощью которого формируются знания студентов в области химии. Данная разработка относится к перспективным направлениям в сфере развития современного образования. При самостоятельном изучении предмета студент сможет выбрать собственный путь и способ изучения представленного материала благодаря иерархическому расположению информации, гипертекстовому доступу к информации разных уровней в пределах учебника и удобным путям выхода к источникам знаний.
У статті запропоновано авторську розробку електронного підручника, за допомогою якого формуються знання студентів у галузі хімії. Дана розробка відноситься до перспективних напрямків у сфері розвитку сучасної освіти. При самостійному вивченні предмета студент зможе обрати власний шлях і спосіб вивчення представленого матеріалу завдяки ієрархічному розташуванню інформації, гіпертекстовому доступу до інформації різних рівнів у межах підручника і зручним шляхам виходу до джерел знань. The author's development of an electronic textbook, which are formed by the students' knowledge in the field of chemistry is described in this paper. This development refers to the promising trends in the development of modern education. With self-study of the subject the student will be able to choose his own way of studying the material presented through a hierarchical arrangement of information, hypertext access to information at different levels within the tutorial and user-friendly output pathways to knowledge. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-11-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/140
|
|
Source |
Theory and methods of e-learning; Vol 1 (2010); 110-112
Теория и методика электронного обучения; Vol 1 (2010); 110-112 Теорія та методика електронного навчання; Vol 1 (2010); 110-112 2309-1495 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/140/131
|
|