Аналіз якості тестових завдань для комплекту дистанційної освіти «Вища математика»
Журнал "Теорія та методика електронного навчання"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Аналіз якості тестових завдань для комплекту дистанційної освіти «Вища математика»
Анализ качества тестовых заданий для комплекта дистанционного образования «Высшая математика» Analysis of the Quality of Tests for a Set of Distance Education "Higher Mathematics" |
|
Creator |
Алєксєєва, Ірина Віталіївна; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"
Гайдей, Віктор Олександрович; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" Диховичний, Олександр Олександрович; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" Коновалова, Наталія Романівна; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" Федорова, Лідія Борисівна; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" Удовенко, Анна Федорівна; National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute" |
|
Subject |
—
— — — |
|
Description |
В роботі наведено характеристику тестової системи для дистанційних курсів з вищої математики та досвід її апробації у навчальному процесі. За допомогою методів класичного статистичного аналізу продемонстровано змістовну валідність тестової системи в цілому та результати аналізу якості тестових завдань ( Item Analysis ) з використанням IRT- методик.
В работе приведена характеристика тестовой системы для дистанционных курсов по высшей математике и опыт ее апробации в учебном процессе. С помощью методов классического статистического анализа продемонстрировано содержательную валидность тестовой системы в целом и результаты анализа качества тестовых заданий (Item Analysis) с использованием IRT-методик. There are considered the characteristics of the test system for distance learning courses in higher mathematics and experience of testing in the learning process in this paper. Using classical methods of statistical analysis demonstrates substantial validity of the whole test system and the results item analysis using IRT-methods. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-11-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/112
|
|
Source |
Theory and methods of e-learning; Vol 1 (2010); 03-09
Теория и методика электронного обучения; Vol 1 (2010); 03-09 Теорія та методика електронного навчання; Vol 1 (2010); 03-09 2309-1495 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/112/104
|
|