Psychological support of students using telecommunications technologies
Журнал "Теорія та методика електронного навчання"
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Psychological support of students using telecommunications technologies
Психологическая поддержка студентов с помощью телекоммуникационных технологий Психологічна підтримка студентів за допомогою телекомунікаційних технологій |
|
Creator |
Коміссарова, Олена Юріївна
Смульсон, Марина Лазарівна |
|
Subject |
—
— — — |
|
Description |
The value of telecommunications technologies to support students who study by correspondence through the territorial remoteness and limited mobility associated with various causes is principal. However, problems remain scarcely explored psychological readiness of young people to receive such support, its individualization, taking into account the personal properties of the number of students. This article is devoted to consideration of the basic psychological and pedagogical aspects of specified problems, among which the authors identify the following: 1) development an integration telecommunications environment of psychological support, the possibility of its personalization and adaptation to the specific requirements of the student, 2) the problem of the creation and development of dynamic models of student in the environment of remote support; 3) psychological and psycholinguistic requirements for interface support and appropriate specially organized dialogue.
Принципиальным является значение телекоммуникационных технологий для поддержки студенческой молодежи, которая учится заочно из-за территориальной отдаленности или ограниченной мобильности, связанной с различными причинами. Однако малоисследованными остаются проблемы психологической готовности молодежи к получению такой поддержки, ее индивидуализация, учет личностных свойств такого контингента студентов. Статья посвящена рассмотрению основных психолого-педагогических аспектов указанной проблемы, среди которых авторы выделяют следующие: 1) создание целостной телекоммуникационной среды психологической поддержки, возможности его индивидуализации и адаптации под конкретные требования студента; 2) проблема создания и динамичного развития модели обучаемого в среде дистанционной поддержки; 3 ) психологические и психолингвистические требования к интерфейсу поддержки и соответствующего специально организованного диалога . Принциповим є значення телекомунікаційних технологій для підтримки студентської молоді, яка навчається заочно через територіальну віддаленість або обмежену мобільність, пов’язану з різноманітними причинами. Однак малодослідженими залишаються проблеми психологічної готовності молоді до одержання такої підтримки, її індивідуалізація, урахування особистісних властивостей такого контингенту студентів. Статтю присвячено розгляду основних психолого-педагогічних аспектів указаної проблеми, серед яких автори виділяють такі: 1) створення цілісного телекомунікаційного середовища психологічної підтримки; можливості його індивідуалізації та адаптації під конкретні вимоги студента; 2) проблема створення та динамічного розвитку моделі учня в середовищі дистанційної підтримки; 3) психологічні та психолінгвістичні вимоги до інтерфейсу підтримки і відповідного спеціально організованого діалогу. |
|
Publisher |
State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-11-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/142
|
|
Source |
Теория и методика электронного обучения; Vol 1 (2010); 117-126
Теорія та методика електронного навчання; Vol 1 (2010); 117-126 Theory and methods of e-learning; Vol 1 (2010); 117-126 2309-1495 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/142/133
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Theory and methods of e-learning
|
|