Запис Детальніше

Проблемное обучение химии при подготовке инженеров-металлургов

Журнал "Теорія та методика електронного навчання"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Проблемное обучение химии при подготовке инженеров-металлургов
Проблемне навчання хімії при підготовці інженерів-металургів
Problem of teaching chemistry in the preparation of engineers and metallurgists
 
Creator Євграфова, Наталія Іванівна
 
Subject



 
Description Так как химия является базовой дисциплиной для студентов металлургических специальностей, очень важно, чтобы в процессе обучения они получили прочные знания и умения, а также приобрели навыки творческой деятельности. В статье рассмотрен метод проблемного обучения химии, который способствует развитию творческих способностей личности.
Оскільки хімія є базовою дисципліною для студентів металургійних спеціальностей, дуже важливо, щоб у процесі навчання вони отримали міцні знання та вміння, а також набули навички творчої діяльності. У статті розглянуто метод проблемного навчання хімії, який сприяє розвитку творчих здібностей особистості.
Since chemistry is the basic discipline for students of metallurgical specialties, it is very important for the learning process if they got a solid knowledge and skills, as well as acquired skills of creative activity. The article describes the method of problem-based learning of chemistry, which promotes the development of creative abilities of the individual.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Contributor


 
Date 2014-01-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/248
 
Source Теория и методика электронного обучения; Vol 2 (2011); 46-51
Теорія та методика електронного навчання; Vol 2 (2011); 46-51
Theory and methods of e-learning; Vol 2 (2011); 46-51
2309-1495
 
Language rus
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/e-learn/article/view/248/234
 
Rights Copyright (c) 2014 Theory and methods of e-learning