Запис Детальніше

Удосконалення розвитку дошкільних навчальних закладів сільських районів у контексті оновленого змісту дошкільної освіти в Україні

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/3204/
 
Title Удосконалення розвитку дошкільних навчальних закладів сільських районів у контексті оновленого змісту дошкільної освіти в Україні
Усовершенствование развития дошкольных учебных заведений сельских районов в контексте обновленного содержания дошкольного образования в Украине
Improvement of development of preschool education in rural areas in the context of the renewed detention of preschool education in Ukraine
 
Creator Меленець, Людмила Іванівна
 
Subject Міжнародні
 
Description У статті розкрито проблему доступності, якості та ефективності освіти для жителів сільської місцевості. Вивчено основні фактори, що негативно впливають на розвиток дошкільної освіти сільських дітей дошкільного віку. Серед найбільш важливих є те, що структура мережі не повною мірою враховує освітні, виховні, оздоровчі та культурні потреби селян, що є причиною створення нерівноцінних умов для навчання і розвитку сільських та міських дітей; загальне зменшення кількості дітей впливає на мережу навчальних закладів, збільшення кількості загальноосвітніх навчальних закладів з малою чисельністю учнів і, як наслідок, – зниження рівня якості освіти; низький соціальний статус педагогічної діяльності; відсутність механізму вчасного і повного забезпечення навчальних закладів навчальними програмами, посібниками, обладнанням; брак сучасного інформаційного супроводу; дефіцит дошкільних навчальних закладів та ін.
Вирішення цих питань вбачається у дотриманні послідовності державної політики щодо розвитку дошкільної освіти взагалі і у сільській місцевості зокрема, прийнятті ефективних управлінських рішень, спрямованих на призупинення скорочення мережі закладів дошкільної освіти, оновлення матеріально-технічної бази, проведення рішучої кадрової реформи, впровадження нових технологій виховання.
В статье рассмотрено проблему доступности, качества и эффективности образования для жителей сельской местности. Изучено основные факторы, отрицательно влияющие на развитие дошкольного образования сельских дошкольников. Среди наиболее важных является то, что структура сети не в полной мере учитывает образовательные, воспитательные, оздоровительные и культурные потребности сельских жителей, что является причиной создания неравноценных условий для обучения и развития сельских и городских детей; общее уменьшение количества детей влияет на сеть учебных заведений, увеличение количества общеобразовательных учебных заведений с малой численностью учеников и, как следствие, – снижение уровня качества образования, низкий социальный статус педагогической деятельности, отсутствие механизма своевременного и полного обеспечения учебных заведений учебными программами, пособиями, оборудованием; недостаток современного информационного сопровождения, дефицит дошкольных учебных заведений и др.
Решение этих вопросов мы видим в соблюдении последовательности государственной политики по развитию дошкольного образования вообще и в сельской местности в частности, принятии эффективных управленческих решений, направленных на приостановление сокращения сети учреждений дошкольного образования, обновление материально-технической базы, проведение решительной кадровой реформы, внедрение новых технологий воспитания.
The article deals with the problem of accessibility, quality and effectiveness of education for residents of rural areas. We have studied the main factors that affects negatively on development of rural preschool education. And it turned that the most important is that the structure of the network does not fully take into account the educational, educative, health improving and cultural needs of rural children, which is the cause of creating unequal conditions for the training and development of rural and urban children; general decrease in the number of children affects the network of educational institutions, the increasing number of secondary schools with a small number of students, and as a consequence - reducing the quality of education, low social status of teaching activities, lack of mechanism of well-time and full providing schools with educational programs, materials, equipment, lack of modern information support, lack of pre-school educational institutions, etc.
We see the solution of these issues in abidance of the coherence of government policies on the development of preschool education in general and in rural areas in particular, taking effective management decisions aimed at reducing the suspension of a network of pre-school education, upgrading the material and technical base, holding strong personnel reform, the introduction of new technologies education.
 
Date 2013-12
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/3204/1/L_Melenets_PEDP_IPPO.pdf
Меленець, Людмила Іванівна (2013) Удосконалення розвитку дошкільних навчальних закладів сільських районів у контексті оновленого змісту дошкільної освіти в Україні Проблеми емпіричних досліджень у психології: матеріали VІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 5-6 грудня 2013 року, м. Київ. с. 256-261.