Категориальный аппарат индивидуального маркетинга
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Категориальный аппарат индивидуального маркетинга
Категорійний апарат індивідуального маркетингу Categorical apparatus of individual marketing |
|
Creator |
Решетникова, И.Л.
Еременко, Ю.А. |
|
Subject |
индивидуальный маркетинг
маркетинг взаимоотношений управление взаимоотношениями с клиентами (CRM) прямой маркетинг маркетинг баз данных індивідуальний маркетинг маркетинг взаємовідносин управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) прямий маркетинг маркетинг баз даних individual marketing relationship marketing customer relationship management (CRM) direct marketing database marketing |
|
Description |
В статье уточняется сущность понятия «индивидуальный маркетинг» через взаимосвязь его с маркетингом взаимоотношений, CRM, прямым маркетингом и маркетингом баз данных на основе исследования генезиса маркетинга и эволюции процесса индивидуального общения покупателя и продавца. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 У статті уточнюється сутність поняття «індивідуальний маркетинг» через взаємозв'язок його з маркетингом взаємовідносин, CRM, прямим маркетингом і маркетингом баз даних на основі дослідження генезису маркетингу та еволюції процесу індивідуального спілкування покупця і продавця. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 The aim of the article is to clarify the essence of individual marketing and its interconnection with relationship marketing, CRM, direct marketing and database marketing based on a study of the marketing genesis and the evolution of the process of individual communication between buyer and seller. We consider relationship marketing as the most general notion that involves individual marketing, CRM, direct marketing and database marketing. Relationship marketing is to be viewed as establishing long-term relationships between seller and buyer on mutually beneficial basis. The emergence of information technologies and their widespread use in business has a significant impact on relationship marketing and led to the concept of CRM. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 |
|
Publisher |
Сумский государственный университет
|
|
Date |
2014-01-28T09:08:58Z
2014-01-28T09:08:58Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Решетникова, И.Л. Категориальный аппарат индивидуального маркетинга [Текст] / И.Л. Решетникова, Ю.А. Еременко// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 66-74.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735 |
|
Language |
ru
|
|