Запис Детальніше

Категориальный аппарат индивидуального маркетинга

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Категориальный аппарат индивидуального маркетинга
Категорійний апарат індивідуального маркетингу
Categorical apparatus of individual marketing
 
Creator Решетникова, И.Л.
Еременко, Ю.А.
 
Subject индивидуальный маркетинг
маркетинг взаимоотношений
управление взаимоотношениями с клиентами (CRM)
прямой маркетинг
маркетинг баз данных
індивідуальний маркетинг
маркетинг взаємовідносин
управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM)
прямий маркетинг
маркетинг баз даних
individual marketing
relationship marketing
customer relationship management (CRM)
direct marketing
database marketing
 
Description В статье уточняется сущность понятия «индивидуальный маркетинг» через взаимосвязь его
с маркетингом взаимоотношений, CRM, прямым маркетингом и маркетингом баз данных на
основе исследования генезиса маркетинга и эволюции процесса индивидуального общения
покупателя и продавца.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
У статті уточнюється сутність поняття «індивідуальний маркетинг» через взаємозв'язок
його з маркетингом взаємовідносин, CRM, прямим маркетингом і маркетингом баз даних на
основі дослідження генезису маркетингу та еволюції процесу індивідуального спілкування
покупця і продавця.
При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
The aim of the article is to clarify the essence of individual marketing and its
interconnection with relationship marketing, CRM, direct marketing and database marketing based on a
study of the marketing genesis and the evolution of the process of individual communication between
buyer and seller. We consider relationship marketing as the most general notion that involves individual
marketing, CRM, direct marketing and database marketing. Relationship marketing is to be viewed as
establishing long-term relationships between seller and buyer on mutually beneficial basis. The
emergence of information technologies and their widespread use in business has a significant impact on
relationship marketing and led to the concept of CRM.
When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
 
Publisher Сумский государственный университет
 
Date 2014-01-28T09:08:58Z
2014-01-28T09:08:58Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Решетникова, И.Л. Категориальный аппарат индивидуального маркетинга [Текст] / И.Л. Решетникова, Ю.А. Еременко// Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 66-74.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33735
 
Language ru