Запис Детальніше

Система показників оцінки результативності взаємодії підприємств у маркетингових каналах

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Система показників оцінки результативності взаємодії підприємств у маркетингових каналах
Система показателей результативности взаимодействия предприятий в маркетинговых каналах
The system of indicators to measure the effectiveness of interaction between enterprises in marketing channels
 
Creator Доброскок, Ю.Б.
 
Subject маркетинг взаємодії
механізм взаємодії
канали збуту
система збуту
ефективність взаємодії
маркетинговий канал
маркетинг взаимодействия
механизм взаимодействия
каналы сбыта
система сбыта
эффективность взаимодействия
маркетинговый канал
marketing interaction
mechanism of interaction
distribution channels
marketing system
efficiency of interaction
marketing channel
 
Description У рамках даної статті надана спроба систематизації підходів щодо використання маркетингу взаємодії в сучасних управлінських технологіях. На базі глибокого аналізу ролі маркетингу взаємодії в системі збуту підприємства посилена його аналітична складова, і на інструментальному рівні розроблена авторська система показників оцінки ефективності варіантів взаємодії бізнес-суб’єктів у маркетингових каналах. Ключові висновки щодо перспективності використання концепції маркетингу взаємодії зводяться до необхідності подальшого вдосконалювання аналітичних методів і управлінських підходів у системах руху товарів з урахуванням кризових процесів у споживчому секторі економіки.
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
В рамках данной статьи предпринята попытка систематизации подходов по использованию маркетинга взаимодействия в современных управленческих технологиях. На базе глубокого анализа роли маркетинга взаимодействия в системе сбыта предприятия усилена его аналитическая составляющая и на инструментальном уровне разработана авторская система показателей оценки эффективности вариантов взаимодействия бизнес-субъектов в маркетинговых каналах. Ключевые выводы о перспективности использования концепции маркетинга взаимодействия сводятся к необходимости дальнейшего совершенствования аналитических методов и управленческих подходов в системах товародвижения с учетом кризисных процессов в потребительском секторе экономики.
При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
The aim of the article is to systematize the use of marketing approaches to interaction in modern management techniques, which allowed the detailed characterization of network, competitive and innovative approaches to consolidate network main role in sales policy formation of the enterprises in the consumer sector of economics. The theory of marketing channels management does not sufficiently reflect the role of marketing interaction, strategic marketing, forming the ideological basis for the relationship of market actors and defining the strategic direction of their joint work to obtain a synergistic effect.
Issues related to the new paradigm of modern marketing, based on the interaction are the subject of attention of both foreign and domestic researchers, dictated by the need to establish long-term relationships with partners and customers. There is no consensus that there are no clear methodological tools of the use of «marketing interaction». So it is difficult to form its further development. In recent years, with the rise of the crisis, when markets were approaching the saturation state and intensified competition, the need for scientific and methodological approach to finding ways to improve relations with business partners became apparent.
When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
 
Publisher Сумський державний університет
 
Date 2014-01-28T09:34:50Z
2014-01-28T09:34:50Z
2013
 
Type Article
 
Identifier Доброскок, Ю.Б. Система показників оцінки результативності взаємодії підприємств у маркетингових каналах [Текст] / Ю.Б. Доброскок // Маркетинг і менеджмент інновацій. — 2013. — № 4. — С. 99-109.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33743
 
Language uk