Perspective of Environmental Tax Reform in Europe
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Perspective of Environmental Tax Reform in Europe
Перспективы экологической налоговой реформы в Европе Перспективи екологічної податкової реформи у Європі |
|
Creator |
Nekrasenko, L.A.
|
|
Subject |
екологічний податок
вуглецевий податок екологічна податкова реформа экологический налог углеродный налог экологическая налоговая реформа Environmental Tax Carbon Tax Environmental Tax Reform |
|
Description |
Однією з ознак ХХІ ст. неодмінно стане дефіцит природних ресурсів. У даний час, викиди парникових газів є основною причиною глобального потепління. Екологічна податкова реформа може стати потужним інструментом у вирішенні багатьох екологічних проблем. Тому податкова політика держави має бути узгоджена з екологічною політикою. Податки повинні сприяти реалізації основних пріоритетів держави із забезпечення права людини на здорове навколишнє середовище, що постійно руйнується в умовах ринкової економіки. У статті ми обговорюємо екологічні податки, як можливі інструменти для вирішення багатьох сучасних екологічних проблем. Нашою метою було обґрунтувати необхідність і актуальність екологічної податкової реформи і спробувати виявити політико-економічні інструменти для вирішення екологічних проблем. Введення екологічних податкових реформ протягом 1990-х років отримало велику підтримку в країнах Євросоюзу. Основною ідеєю було перекласти частину податкового тягаря з праці, як основного фактора виробництва на використання природних ресурсів та екологічно шкідливих товарів і видів діяльності. Як свідчить європейський досвід, зелені податки це не тільки ефективний економічний інструмент для поліпшення стану навколишнього середовища, а також вагоме джерело поповнення державного бюджету. В країнах ЄС-27 у 2009 р., доходи від екологічних податків склали 2,43% ВВП і 6,1% від загальних податкових надходжень. Швеція однією з перших ввела екологічний податок, за рахунок чого уряду вдалося скоротити викиди парникових газів на 9% на протязі 1990 і 2010 років при економічному зростанні в 44% у фіксованих цінах. Можна припустити, що рівень викидів продовжуватиме знижуватись в результаті збільшення загальної податкової ставки. На даний час в Україні екологічному оподаткуванню не приділяється належної уваги. Загальний рівень надходжень від екологічних податків не досягає 1% від ВВП. Питання, що стосуються налагодження економічних інструментів захисту навколишнього середовища в Україні також не вирішені. В статті зроблено прогноз доходів державного бюджету України в 2012 році від податку на вуглець і податку на дохід. Прогноз ілюструє, що з використанням компенсаційної схеми збільшення ставки податку на викиди вуглецю паралельно із зниженням ставки податку на прибуток можна досягати необхідного компромісу між збереженням собівартості продукції підприємств та підвищення їх зацікавленості у скороченні викидів двоокису вуглецю. Надійні оцінки показують, що зелені податки можуть бути ефективними. На прикладі Швеції екологічний податок демонструє здатність екологічної системи оподаткування до скорочення забруднення повітря, зростання економіки та розвитку екологічної свідомості населення. Українське законодавство та екологічна податкова політика потребують поліпшення. Необхідним є створення ефективної системи екологічного оподаткування. При розумному розподілі податкового навантаження на товаровиробників і домашні господарства він може стати по-перше – значним джерелом поповнення державного бюджету, по-друге – стимулюватиме підприємства до використання менш енергоємних та чистих технологій, і по-третє – призведе до зменшення викидів у атмосферне повітря парникових газів. На тлі цих змін можна отримати зростання економіки України, підвищення рівня та якості життя населення. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34255 Многие экономисты уже давно рассматривают экологическое налогообложение в качестве возможного варианта решения многих экологических проблем. Углеродный налог Швеции является первым примером такой системы налогообложения в реальных условиях эксплуатации. Украина ввела экологический налог в 2011 г. Эта статья представляет собой анализ тенденций в экологической политики и налогообложения в странах Европы. Особое внимание уделяется Швеции – первой, и Украине – последней из стран, которые ввели экологический налог. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34255 Many economists have considered eco-taxation as a possible solution to many environmental problems. Sweden's Carbon Tax is the first example of such taxation scheme in actual use. The Ukraine introduced an Environmental Tax Reform in 2011. This paper presents an analysis of tendencies in the environmental policy and taxation in the European countries. Particular attention is paid to Sweden – the first and Ukraine – the last of the countries, which introduced the Environmental Taxes. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34255 |
|
Publisher |
Сумський державний університет
|
|
Date |
2014-03-25T09:17:01Z
2014-03-25T09:17:01Z 2012 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Nekrasenko, L.A. Perspective of Environmental Tax Reform in Europe [Текст] / L.A. Nekrasenko // Механізм регулювання економіки. — 2012. — №4. — С. 28-38.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34255 |
|
Language |
en
|
|