Психологія особистісної амбівалентності в юнацькому віці.
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Психологія особистісної амбівалентності в юнацькому віці.
|
|
Creator |
Зелінська, Т. М.
|
|
Subject |
особистісна амбівалентність в юнацькому віці
особистісно-інтегративний підхід структурно-динамічна модель амбіеквальність амбівалентність соціальних установок двовимірна амбівалентність вияв амбівалентності в опорі поведінки гармонійна амбівалентність неузгоджена амбівалентність дисгармонійна амбівалентність особистості юнацького віку personal ambivalence at the adolescent age personal-integrative approach structural-dynamic model ambi-equality ambivalence of attitudes twodimensional ambivalence expression of ambivalence in resistant behavior harmonious ambivalence inconsistent ambivalence disharmonious ambivalence at the adolescent age 159.923.2 – 053.6 |
|
Description |
У дисертації вивчається психологія особистісної амбівалентності в юнацькому віці. В руслі особистісно-інтегративної парадигми утверджується положення про те, що вихідною засадою розвитку особистості на різних вікових етапах виступає її внутрішня амбівалентність. Згідно з теоретичними положеннями особистісно-інтегративного підходу вибудовується авторська концепція розвитку особистісної амбівалентності. Вивчення генези особистісної амбівалентності в юнацькому віці здійснювалось у процесі реалізації таких основних концептуальних положень розвитку особистісної амбівалентності як: баланс, узгодженість протилежностей позитивного і негативного до одного об’єкта (одночасна смислова двовимірність чи послідовна смислова одновимірність); переживання амбівалентності майбутніх ролей матері та батька; вияви амбівалентності в опорі поведінки (слабкий, помірний, сильний). Створена структурно-динамічна модель особистісної амбівалентності дала можливість узагальнити особистісні чинники розвитку особистісної амбівалентності в процесі соціалізації, визначити розвиток внутрішнього світу, виявити критерії, показники, рівні структурно-динамічних та типологічних особливостей цього процесу. Розроблено та впроваджено у практику навчально-виховного процесу вищого навчального закладу експериментальну програму психологічного консультування гармонізації особистісної амбівалентності юнацтва. Psychological foundations of personal ambivalence development at the adolescent age have been researched in the dissertation. In the scope of personal- 43 integrative paradigm, the statement that the output foundation of personality development at different age stages is ambivalence has been studied. The author’s personal-integrative concept, based on principals of balance, conformity of opposites, ambivalence of role experience and stipulation of ambivalence by resistance in behaviour. The structural-dynamic model of personal ambivalence has been created and its components have been defined including motivational, affective-cognitive, behavioural and all personal, levels, psychological mechanisms, age regularities, forms and types. It has been experimentally affirmed the criteria, parameters and proven the effectiveness of the psycho-consultation process to harmonize the ambivalence during adolescence. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2014-03-31T07:33:28Z
2014-03-31T07:33:28Z 2014 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4895
|
|
Language |
uk
|
|