Запис Детальніше

Contraposing of glamorous to vulgar (rude) in the contemporary design of clothing

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Contraposing of glamorous to vulgar (rude) in the contemporary design of clothing
Противопоставление гламурного вульгарному (грубому) в современном дизайне одежды
Протиставлення гламурного брутальному в сучасному дизайні одягу
 
Creator Budiak, V. V.; Kharkiv State Academy of Design and Arts
 
Subject Design of clothing; fashion; culture of consumption; glamour.
7.05: 687.01
Дизайн одежды; мода; культура потребления; гламур.
7.05: 687.01.
Дизайн одягу; мода; культура споживання; гламур.
7.05: 687.01.
 
Description The publication deals with the role of fashion at design, its significance for impressions creation and consummation of designer products, clothing in particular. The basis for contraposing of glamorous to vulgar (rude) in the contemporary design and fashion has been proved. The alterations of a semantic meaning of the word “glamour” is revealed.
В публикации рассматривается роль моды в дизайне, ее значение для создания и потребления впечатлений от дизайнерских продуктов, одежды в частности. Доказано, на основе чего стало актуальным противопоставление гламурного и вульгарного (грубого) в современном дизайне и моде. Раскрыто смысл изменения семантических значений слова «гламур».
У статті розглянуто роль моди в дизайні, її значення у створенні та споживанні вражень від дизайн–продуктів, одягу зокрема. Доведено, на яких підставах актуальності набуло протиставлення гламурного брутальному в сучасному дизайні та моді. Розкрито сутність змін семантичних значень слова «гламур».
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor


 
Date 2012-04-22
 
Type Рецензована стаття
 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/Design/article/view/5948
 
Source Теорія та практика дизайну; № 1 (2012); 9-15
Теория и практика дизайна; № 1 (2012); 9-15
Theory and practice of design; № 1 (2012); 9-15
 
Language uk;ru;en.