Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities
Очікування зацікавлених сторін та цілі спортивного клубу в контексті маркетингової діяльності Ожидания заинтересованных сторон и цели спортивного клуба в контексте маркетинговой деятельности |
|
Creator |
Kowalski, S.
|
|
Subject |
marketing communications
sport marketing sport organizations stakeholder’s expectations marketing activities маркетингові комунікації маркетинг спорту спортивні організації очікування зацікавлених сторін маркетингова діяльність маркетинговые коммуникации маркетинг спорта спортивные организации ожидания заинтересованных сторон маркетинговая деятельность |
|
Description |
The purpose of the article is to identify the ways to achieve different sport organization goals through marketing activities. Commercialization of sport makes sport organization to seek the way to meet the needs of its stakeholders – main sponsors, supporters and local government, while providing opportunities for athletes and achieving success. The author pays attention to the issues of diversity goals and policies on the example of sport organizations aimed to achieve these goals. The basis for the analysis were sport organizations of Poland.
Мета статті полягає у визначенні шляхів досягнення цілей спортивної організації через маркетингову діяльність. У ході дослідження передбачається, що спортивна організація для задоволення потреб зацікавлених сторін має бути неординарною при реалізації маркетингової діяльності. Через неоднорідність цільової аудиторії стандартні рекламні заходи не матимуть позитивного ефекта. Тому у статті звертається увага на можливу різноманітність у здійсненні маркетингової політики спортивних організацій на прикладі спортивних організацій Польщі. Цель статьи заключается в определении путей достижения задач спортивной организации через маркетинговую деятельность. В ходе исследования предполагается, что спортивная организация для удовлетворения потребностей заинтересованных сторон должна быть неординарной при реализации маркетинговой деятельности. Из-за неоднородности целевой аудитории стандартные рекламные мероприятия не будут иметь позитивного эффекта. Поэтому в статье обращается внимание на возможное разнообразие в осуществлении маркетинговой политики спортивных организаций на примере спортивных организаций Польши. |
|
Publisher |
Сумський державний університет
|
|
Date |
2014-04-08T10:16:56Z
2014-04-08T10:16:56Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Kowalski, S.
Stakeholder’s expectations and objectives of the sport club in the context of marketing activities [Текст] / S. Kowalski
// Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 110-115.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34332 |
|
Language |
en
|
|