Географічні аспекти туристичного маркетингу регіону
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Географічні аспекти туристичного маркетингу регіону
Географические аспекты туристического маркетинга региона Geographical aspects of the region’s tourism marketing |
|
Creator |
Дудник, Іван Миколайович; Національний авіаційний університет
Борисюк, Оксана Анатоліївна; Національний авіаційний університет |
|
Subject |
—
регіональний маркетинг; туристичний регіон; туристичний імідж; туристична привабливість; туристична конкурентоспроможність; туристичний клімат регіону УДК 911.3 — региональный маркетинг; туристический регион; туристический имидж; туристическая привлекательность; туристическая конкурентоспособность; туристический климат региона УДК 911.3 — regional marketing; tourist region; tourist image; tourist attractiveness; tourist competitiveness; tourism climate of the region УДК 911.3 |
|
Description |
В статті розкрито змістовні поняття регіонального туристичного маркетингу в світлі методології географічної науки, їх взаємозв’язок з відповідними географічними поняттями та обґрунтовано напрями участігеографії в поглибленні теоретико-методологічних та методичних засад регіонального туристичного маркетингу
В статье раскрываются основные понятия регионального туристического маркетинга в свете методологии географической науки, их взаимосвязь с соответствующими географическими понятиями и обосновываются направления участия географии в углублении теоретико-методологических и методических основ регионального туристического маркетинга Regional marketing as the instrument of regional policy is examined as it accords with its objectives, factors and means of implementation, social geography posed as one of scientific backgrounds of the regional policy, which observes the region as a complex territorial socio-economic system. Radical change in attitude, approaches and methods of regional policy are very necessary for successful development of each region (in market conditions in the information society) and the harmonious development of all regions in the national economic system. It concerns the problems of regional development of the tourism industry as a complex system of territorial system and the methods of management practices of such development |
|
Publisher |
Національний Авіаційний Університет
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2014-04-09
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/IMV/article/view/5995
|
|
Source |
Научный вестник Института международных отношений НАУ. Серия: экономика, право, политология, туризм; Том 1, № 1-2 (2012); 102
Науковий вісник Інституту міжнародних відносин НАУ. Серія: економіка, право, політологія, туризм; Том 1, № 1-2 (2012); 102 Scientific Bulletin of the Institute of International Relations at NAU. Series: economics,law,political science,tourism; Том 1, № 1-2 (2012); 102 |
|
Language |
uk
|
|