Запис Детальніше

Педагогічні засади професійної орієнтації старшокласників у навчально-виховному процесі профільного ліцею.

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Педагогічні засади професійної орієнтації старшокласників у навчально-виховному процесі профільного ліцею.
 
Creator Вострікова, В. В.
 
Subject допрофесійна підготовка
професійна орієнтація старшокласників профільних ліцеїв
інтегрована характеристика старшокласника
інтегрована компетентність
pre-professional preparation
professional orientation of student’s higher forms of type lyceums
integrated description of student’s higher forms
integrated competence
37.032:373.544
 
Description У дисертації розкрито науково-теоретичні засади профорієнтаційної роботи, дано визначення допрофесійної підготовки та профорієнтації старшокласників. Розкрито концептуальні підходи до проблеми професійної орієнтації старшокласників профільного ліцею. Обгрунтовано ціннісно-гуманістичну спрямованість як педагогічну засаду та умову успішної профорієнтаційної роботи.
Виділено складові інтегрованої характеристики старшокласника профільного ліцею: особистісні якості та здібності, успішність і рівень самостійності, здатність до рефлексії, предметну компетенцію, професійно значущі якості, вмотивованість і готовність до творчої співпраці. Якісне їх поєднання визначено як «інтегровану компетентність»; обґрунтовано показники та рівні її сформованості (елементарний, базовий, творчий). Описано модель професійної орієнтації старшокласників та етапи її реалізації (адаптаційний, мотиваційно-ціннісний, пізнавально-операційний, оцінювально-рефлексивний, програмувальний). На основі аналізу даних експериментальної роботи перевірено та підтверджено ефективність її дії.
Цілісному застосуванню форм і методів сприяло упровадження спецкурсу «Професійне самовиховання старшокласника профільного ліцею».
In dissertation the scientific and theoretical bases of the professionally oriented work with student’s higher forms are exposed, determination of pre-professional preparation and vocational orientation of student’s higher forms is given. Conceptual approaches are exposed to the problem of professional orientation of student’s higher forms of type lyceum. A valued-humanism orientation as condition pedagogical ambush and of successful the professionally oriented work is grounded.
The constituents of the integrated description of student’s higher forms of type lyceum are selected: personality qualities and capabilities, progress and level of independence, capacity for a reflection, object competency, professionally meaningful qualities, explained and readiness to creative collaboration. High quality their combination is definite as the «integrated competence»; indexes and levels of its formed (elementary, base, creative) are exposed. The model of professional orientation of student’s higher forms and its implementation phases is described (adaptation, motivation-valued, cognitive-operating, estimating-reflection, programming). On the basis of data analysis of experimental work it is tested and efficiency of its action is confirmed.
In integral application of forms and methods introduction of the special course was instrumental the «Professional self-education of student’s higher forms of type lyceum».
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2014-04-29T09:16:35Z
2014-04-29T09:16:35Z
2009
 
Type Other
 
Identifier http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5256
 
Language uk