Особливості формування образу фізичного Я у сліпих дітей молодшого шкільного віку.
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості формування образу фізичного Я у сліпих дітей молодшого шкільного віку.
|
|
Creator |
Власенко, С. Б.
|
|
Subject |
молодший шкільний вік
сліпі діти глибокі порушення зору образ фізичного Я матеріальний компонент тілесний компонент комплексна методика психолого-педагогічної корекції primary school age blind children profound visual impairments physical I-image material component corporal component complex methodology of psychological and pedagogical correction 159.922.76-056.26:617.7(043.3) |
|
Description |
Дисертація присвячена вивченню особливостей уявлень про матеріальний та тілесний компоненти образу фізичного Я у сліпих молодших школярів з метою удосконалення шляхів формування адекватних уявлень про себе, що сприятиме формуванню позитивної Я-концепції та полегшенню процесу соціалізації. В роботі представлено та проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення проблем самосвідомості та Я-концепції у загальній та спеціальній психології. Розкрито місце образу фізичного Я в структурі Я-концепції особистості. Обґрунтовано важливість дослідження особливостей образу фізичного Я молодших сліпих школярів, розроблено методичний інструментарій дослідження компонентів образу фізичного Я у дітей молодшого шкільного віку з глибокими зоровими порушеннями. Проаналізовано особливості формування матеріального та тілесного компонентів образу фізичного Я у сліпих дітей. Розроблено та апробовано комплексну методику психолого-педагогічної корекції елементів образу фізичного Я особистості в умовах відсутності візуального сприймання. Dissertation is devoted to the research of the peculiarities of concepts of material and corporal components of physical I-image of blind junior pupils with the view to improve the ways of developing adequate vision of him- or herself, which will promote the forming of positive I-concept and facilitation of socialisation process. The basic theoretical approaches to the study of problems of self-consciousness and I-coception of general and special psychology are represented and analysed in the paper. The position of physical I-image in the structure of I-concept of the personality is revealed. The importance of the researches in the field of physical I-image of junior blind pupils is explained. The methodical tools for studying physical I-image components in the visually impaired primary school age child are developed. The peculiarities in development of material and corporal components of image of physical I-image of blind children are analysed. The complex methodology for psychological and pedagogical corrections of physical I-image components of visually impaired person is elaborated and tested. |
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
|
|
Date |
2014-04-29T09:26:21Z
2014-04-29T09:26:21Z 2012 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/5257
|
|
Language |
uk
|
|