Запис Детальніше

Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse
 
Creator Ємельянова, Олена Валеріанівна
Емельянова, Елена Валериановна
Yemelyanova, Olena Valerianivna
Юрко, Юлія Вікторівна
Юрко, Юлия Викторовна
Yurko, Yuliya Viktorivna
 
Subject emotiveness
emotive
publicist discourse
емотивність
емоційність
эмотивность
публіцистичний дискурс
эмоциональность
публицистический дискурс
 
Description Cтаття присвячена проблемі особливостей реалізації емотивності у сучасному англомовному публіцистичному дискурсі. З’ясовано зміст поняття «емотивність». Проведена диференціація понять емотивність та емоційність. Охарактеризовано основні принципи реалізації категорії емотивності на різних мовних рівнях: фонетичному, морфологічному, лексичному та семантичному. Розкрито ключову роль емотивності у англомовному публіцистичному дискурсі.
Статья посвященная проблеме особенностей реализации эмотивности в современном англоязычном публицистическом дискурсе. Определено содержание понятия «эмотивность». Проведена дифференциация понятий эмотивность и эмоциональность. Охарактеризовано основные принципы реализации категории эмотивности на различных языковых уровнях: фонетическом, морфологическом, лексическом и семантическом. Раскрыто ключевую роль эмотивности в англоязычном публицистическом дискурсе.
This article deals with the problem of peculiarities of emotiveness foregrounding in the modern English publicistic discourse. The issue of the differentia of notions emotiveness and emotivity is studied. The main principles of foregrounding of the category of emotiveness at different language levels: phonetic, morphological, lexical and semantic are characterized. The key role of emotiveness in the English publicist discourse is proved.
 
Publisher Nauka i studia
 
Date 2014-05-23T10:46:18Z
2014-05-23T10:46:18Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Yemelyanova, O. Foregrounding of the category of emotiveness in the modern English publicistic discourse / O.Yemelyanova, Yu. Yurko // Naukowa Prezestrzen Eurory – 2014 (7-15 April 2014). Volume 24. Filologiczne nauki. – Przemyśl: Nauka i studia, 2014. – P. 56-61.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34924
 
Language en