Запис Детальніше

Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства

Electronic Archive of Sumy State University

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства
Факторный анализ состояний инновационной культуры предприятия
Factor analysis of the enterprise’s innovative culture
 
Creator Ілляшенко, Сергій Миколайович
Ильяшенко, Сергей Николаевич
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Шипуліна, Юлія Сергіївна
Шипулина, Юлия Сергеевна
Shypulina, Yuliia Serhiivna
 
Subject підприємство
корпоративна культура
інноваційна культура
потенціал інноваційного розвитку
інноваційні рішення
факторний аналіз
предприятие
корпоративная культура
инновационная культура
потенциал инновационного развития
инновационные решения
факторный анализ
enterprises
corporate culture
innovative culture
potential of enterprise’s innovative development
innovative solutions
factor analysis
 
Description У статті досліджено механізми формування інноваційної культури підприємства, визначено і систематизовано фактори, що впливають на її стан. Запропоновано підхід до багатофакторної оцінки рівня інноваційної культури, а також її окремих складових. Розроблено матрицю для виявлення ступеня радикалізації інноваційних рішень, що дає змогу визначити характер інноваційної діяльності та створюваних інновацій залежно від стану інноваційної культури
суспільства і конкретного підприємства-інноватора.
В статье исследованы механизмы формирования инновационной культуры предприятия, определены и систематизированы факторы, которые влияют на ее состояние. Предложен подход к многофакторной оценке уровня ин-
новационной культуры, а также ее отдельных составляющих. Разработана матрица для выявления степени радикализации инновационных решений, что дает возможность определить характер инновационной деятельности и создаваемых инноваций в зависимости от состояния инновационной культуры общества и конкретного предприятия-инноватора
Innovative culture and its certain level is one of the main preconditions for efficiency of an enterprise’s innovative activity. Adequate assessment of the innovative culture level can reasonably manage the processes of the innovative-enabling environment formation.The purpose of the article is to identify, analyze and systematize the factors that determine the level of enterprise’s innovative culture; to study its components and subsystems; to develop the multi-factorial approach to evaluation the innovative culture’s level and to selection the rational variants of innovative solutions according to the results of the multi-factorial approach.
Results.The mechanisms of enterprise’s innovative culture forming are investigated. The factors that influence enterprise’s innovative culture level are identified and classified. An approach to the multi-factor assessment of the innovative culture level and its individual components is presented. A matrix to determine the innovative solutions’ radicalization degree, based on the ratio of the innovative culture levels in society and at the enterprise, is developed.
Conclusions.The obtained results allow creating the criteria and methodological base for diagnostics the level of the enterprise’s
innovative culture. Further researches have to be directed on the identification and justification the critical values for the
indicators that show the level of the enterprise’s innovative culture and also its subsystems and elements.
 
Publisher Інститут трасформацій суспільства
 
Date 2014-06-18T06:53:02Z
2014-06-18T06:53:02Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Ілляшенко, С.М. Факторний аналіз стану інноваційної культури підприємства [Текст] / С.М. Ілляшенко, Ю.С. Шипуліна // Економічний часопис-ХХІ. - 2014. - № 3-4. - С. 31-34.
1728-6220
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/35802
 
Language uk