Запис Детальніше

Проблема підвищення кваліфікації вчителів у роботі освітянських з’їздів в Україні (кінець ХІХ ст.)

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/3781/
 
Title Проблема підвищення кваліфікації вчителів у роботі освітянських з’їздів в Україні (кінець ХІХ ст.)
Проблема повышения квалификации в работе учительских съездов в Украине (конец ХІХ в.)
The problem of increasing of teachers’ qualification in work of congresses of teachers in Ukraine (at the end of the XIX century.)
 
Creator Петрощук, Н.Р.
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті проаналізовано наявність грамотних вчительських кадрів для народних шкіл наприкінці ХІХ ст. на українських землях, які входили до складу Російської імперії, встановлено, що їх катастрофічно не вистачало. З’ясовано, що одним з найбільш ефективних шляхів вирішення цієї проблеми було проведення з’їздів для учителів з метою підвищення їх кваліфікації. З’їзди не тільки навчали, але й об’єднували вчительську спільноту. Визначено, що спочатку проводились з’їзди інспекторів народних шкіл, на яких вони вирішували нагальні питання організації шкільного життя. Пізніше, у 80-х роках ХІХ ст. розпочалось проведення учительських з’їздів, на яких розглядались питання організації та ведення навчання у народних школах, кращого навчально-методичного забезпечення шкіл та покращення оплати праці і побуту учителів. На з’їздах учителів народних шкіл використовувались різні форми роботи для підвищення рівня їх кваліфікації.
Тогочасні педагогічні з’їзди мали соціальну значущість, оскільки були засобом звернути увагу громадськості до проблем початкової школи, питань підготовки учителів, їх матеріального і правового становища. Завдяки їх діяльності суспільство отримувало інформацію про стан розвитку початкових навчальних закладів.
В статье проанализировано, что в конце ХІХ в. на украинских землях, входящих в состав Российской империи катастрофически не хватало квалифицированных учительских кадров для народных школ. Установлено, что одним из наиболее эффективных путей решения этой проблемы было проведение съездов для учителей с целью повышения их квалификации. Съезды не только обучали, но и объединяли учителей. Установлено, что сначала проводились съезды инспекторов народных школ, на которых они решали неотложные вопросы организации школьной жизни. Чуть позже, в 80-е годы ХІХ в. началось проведение учительських съездов, на которых рассматривались вопросы организации обучения в народных школах, улучшения учебно-методического обеспечения школ, улучшения оплаты труда и быта учителей. На съездах учителей народных школ использовались разные формы работы для повышения уровня их квалификации.
Педагогические съезды того времени имели большое социальное значение, поскольку были способом обратить внимание общественности на проблемы начальной школы, вопросы подготовки учителей, их материального и правового статуса. Благодаря их деятельности, общество получало информацию о состоянии развития начальных учебных заведений.
It is analyzed in the article that at the end of the XIX century on the Ukrainian land that was part of the Russian empire was lack of qualified teaching staff for public schools. It was found that one of the most effective ways to solve this problem was to hold congresses for teachers to improve their qualifications. Congresses not only taught, but gathered teachers. It was found out that firstly congresses of inspectors of public schools were held and urgent questions of the organization of school life were tackled. Later, in the 80th of the XIX century, teachers congresses were held, that were addressed to issues of organizing of learning in public schools, improve training and methodological support schools to improve wages and living conditions of teachers. At congresses teachers of public schools used different forms of work for improving their skill level.
Pedagogical congresses that time had great social significance, as there was a way to pay public attention to the problems of primary school teachers training issues, their financial and legal status. Through their activities, the society received information on the status of primary school.
The article highlights the problems of the teachers' congress of teachers for public schools in Ukraine at the end of the XX century.
 
Publisher Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/3781/1/N_Petroshchuk_PD_16_IPPO.pdf
Петрощук, Н.Р. (2014) Проблема підвищення кваліфікації вчителів у роботі освітянських з’їздів в Україні (кінець ХІХ ст.) Педагогічний дискурс: збірник наукових праць. Випуск 16. с. 146-151. ISSN 2309-9127