Роль Павла Тичини у творенні естетичної парадигми соцреалізму. (До проблеми: "Митець і тоталітаризм")
DSpace at TNPU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Роль Павла Тичини у творенні естетичної парадигми соцреалізму. (До проблеми: "Митець і тоталітаризм")
Роль Павла Тычины в создании эстетической парадигмы соцреализма (К проблеме: «Художник и тотал и торизм») The role ofPavIo Tychyna in the creation of aesthetic paradigm of socialist realism. (To the problem of "An artist and the totalitarianism"). |
|
Creator |
Баган, О. Р.
|
|
Description |
Аналізується лірика П. Тичини 1918–1921 рр., в якій відображена тенденція автора до соцреалізму. Ставиться акцент на ліво-раціоналістичних основах його світогляду, які зумовили швидку переорієнтацію поета на большевицькі ідеологеми в літературі. Досліджуються філософські й інтелектуальні джерела соцреалізму як теорії. Доводиться, що у збірці "В космічному оркестрі" (1921) П. Тичина, відійшовши від естетики символізму та високих ідей модернізму, перейнявши стилістику і форми мислення авангарду, повноцінно утвердив парадигму основних засад соцреалізму.
В статье анализируется лирика П.Тычины 1918 - 1921 гг., в которой отображена тенденция автора к соцреализму. Ставится акцент на лево-рационалистических основах его мировоззрения, которые обусловили быструю переориентацию поэта на большевистские идеологеммы в литературе. Исследуются философские и интеллектуальные источники соцреализма как теории. Доказывается, что в сборнике «В космическом оркестре» (1921 г.) П.Тычина, отойдя от эстетики символизма и высоких идей модернизма, использовав стилистику и формы мышления авангарда, полноценно утверждал главные принципы соцреализма. This article analyzes the lyrics of P.Tychyna of the 1918-1921-th years, which represented the author's tendency to socialist realism. It is stressed on the left-rationalistic basis of his world outlook, which stipulated for the rapid reorientation of the poet to Bolshevik ideologies in literature. It is studied the philosophical and intellectual sources of social realism as a theory. It is shown that the collection "In the Space Orchestra" (1921) by P.Tychyna, departing from the aesthetics of symbolism and high ideas of modernism, adopting the stylistics and forms of thinking of avant-gardism, fully affirmed the paradigm of the basic principles of socialist realism. |
|
Publisher |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|
Date |
2014-06-27T08:12:10Z
2014-06-27T08:12:10Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Баган, О. Р. Роль Павла Тичини у творенні естетичної парадигми соцреалізму. (До проблеми: "Митець і тоталітаризм") [Текст] / О. Р. Баган // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Сер. Літературознавство / редкол.: М. П. Ткачук, О. Веретюк, О. Глотов [ та ін.] ; [за ред. М. П. Ткачука]. – Тернопіль : ТНПУ, 2014. – Вип. 39. – С. 17–23. – Бібліогр. в кінці ст.
http://dspace.tnpu.edu.ua/handle/123456789/4314 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Літературознавство
|
|
Rights |
© Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|