Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it?
Electronic Archive of Sumy State University
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it?
|
|
Creator |
Лобода, Андрій Миколайович
Лобода, Андрей Николаевич Loboda, Andrii Mykolaiovych Поултон, Террі Поултон, Терри Poulton, Terry Панос, Бамідіс Панос, Бамидис Panos, Bamidis Табагарі, Серго Табагари, Серго Tabagari, Sergo Дербіссалина, Гульмира Дербиссалина, Гульмира Derbissalina, Gulmira Шавлакадзе, Нана Шавлакадзе, Нана Schavlakadze, Nana |
|
Subject |
problem based learning
curriculum modernisation transformation |
|
Description |
ePBLnet - це фінансований ЄС надрегіональними проект, що включає країни Східної Європи, Південно-Східної Азії та Кавказу. Він включає модернізацію програми медичного навчання в шести університетах Грузії, України і Казахстану з метою створення єдиної освітньої мережі та її поширенню по всій Євразії. Карагандинський, Астанинський, Давид Твілдіані і Запорізький Медичні університети, а також Сумській та Кутаїський державні університети розробляють Проблемно орієнтовані навчальні програми для переходу до системи навчання з більшою складовою клінічної практики, ніж предметно орієнтовані програми, що використовувалися раніше. Університет Святого Георга, Університет Нікосії і Університет Аристотеля в Салоніках є партнерами в цій трансформації, яка заснована на навчальній програмі університету Святого Георга і включає інтерактивне Проблемно орієнтоване навчання за допомогою технології "віртуального пацієнта". Перевага спільного підходу до такої трансформації в тому, що пострадянські країни зберігають подібні освітні структури і стикаються з аналогічними проблемами, що дає можливість для міжінституційних рішень. Проте є багато культурних особливостей (соціальних, громадських, медичних) при адаптації навчального плану, наданого Великобританією.
ePBLnet - это финансируемый ЕС надрегиональный проект, включающий страны Восточной Европы, Юго-Восточной Азии и Кавказа. Он включает модернизацию программы медицинского обучения в шести университетах Грузии, Украины и Казахстана с целью создания единой образовательной сети и ее распространению по всей Евразии. Карагандинский, Астанинский, Давид Твилдиани и Запорожский Медицинские университеты, а также Сумской и Кутаиский государственные университеты разрабатывают Проблемно ориентированные учебные программы для перехода к системе обучения с большей составляющей клинической практики, чем ранее использовавшиеся предметно ориентированные программы. Университет Святого Георга, Университет Никосии и Университет Аристотеля в Салониках являются партнерами в этой трансформации, которая основана на учебной программе университета Святого Георга и включает интерактивное Проблемно ориентированное обучение с помощью технологии "виртуального пациента". Преимущество совместного подхода к такой трансформации в том, что постсоветские страны сохраняют подобные образовательные структуры и сталкиваются с аналогичными проблемами, что дает возможность для межинституциональных решений. Тем не менее есть много культурных особенностей (социальных, общественных, медицинских)при адаптации учебного плана, предоставленого Великобританией. ePBLnet is an EC-funded supra-regional project across Eastern Europe, South-East Asia and the Caucuses. It is modernising the medical curricula in six institutions in Georgia, Ukraine and Kazakhstan, with a remit to build networks and develop dissemination activities to form a sustainable network across EurAsia. Karaganda, Astana, David Tvildiani and Zaporozhia Medical Universities, and Sumy and Kutaisi State Universities, have chosen to develop a Problem Based Learning (PBL) curricula, moving to learning styles with greater relevance to clinical practice than their previous subject-based didactic curricula. St George’s University, University of Nicosia and Aristotle University of Thessaloniki are partners in this transformation, which is based on the St George’s curriculum and includes an interactive PBL using ‘virtual patients’. An advantage of a consortium approach to these developments, is that post-Soviet countries retain similar educational structures and face similar challenges and opportunities for crossinstitutional solutions. Nevertheless there are many cultural issues (social, societal, healthcare), in adapting a UK curriculum. |
|
Publisher |
The Association for Medical Education in Europe (AMEE)
|
|
Date |
2014-08-26T07:48:42Z
2014-08-26T07:48:42Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Poulton T. Curriculum transformation in the ePBLnet project: Is modernisation by "repurposing" from another curriculum worth thr effort? What is the best way to do it?/Poulton T., Bamidis P., Tabagari S., Loboda A., Derbissalina G., Schavlakadze N. //AMEE Conference 2014 Abstract Book. - 2014. - P.716.
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36651 |
|
Language |
en
|
|