Запис Детальніше

Психолого-педагогічний аналіз проблеми ліворукості

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/3851/
 
Title Психолого-педагогічний аналіз проблеми ліворукості
Psycho-pedagogical analysis of the problem handedness
Психолого-педагогический анализ проблемы леворукости
 
Creator Шкарбан, Людмила В'ячеславівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
Наукові (входять до науковометричних баз і мають ISSN, DOI та індекс цитування журналу)
Збірники наукових праць
 
Description У статті здійснено ретроспективний аналіз проблеми ліворукості. Встановлено, що за радянських часів ліворукість не схвалювалась, а викорінювалась перевчанням писати правою рукою. Зазначено про збільшення кількості ліворуких дітей, які вступають до першого класу. Розкрито зміст і сутність понять «правша», «ліворукість», «лівшість», «амбідекстр», «амбісіністр». Розглянуто історію поглядів на функціональну асиметрію головного мозку та розподіл психофізичних функцій між півкулями мозку. Проаналізовано гіпотези вчених, які пояснюють причини виникнення різних типів домінування руки.
В статье осуществлен ретроспективный анализ проблемы леворукости. Установлено, что в советское время леворукость не одобрялась , а искоренялась переучиванием писать правой рукой. Указано об увеличении количества леворуких детей, поступающих в первый класс. Раскрывается содержание и сущность понятий «правша», «леворукость», «левшество», «амбидекстр», «амбисинистр». Рассмотрена история развития взглядов на функциональную ассиметрию головного мозга и распределение психофизических функций между полушариями мозга. Проанализированы гипотезы ученых, которые объяснясняют причины возникновения различных типов доминирования руки.
The retrospective analysis of the problem of left-handedness is determined in the article. In The Soviet Union the left-hander pupils studied to write with right arms. We set that today the amount of left-hander pupils was increased. The article analyses the content of the «right-handedness», «left-handedness», «ambidexter», «ambisinistr». The history of development of looks to functional asymmetry of brain and the functions of the parencephalons are considered; scientists’ hypotheses which explain reasons of origin of different types of prevailing of hand are analyzed.
 
Publisher Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/3851/4/Shkarban%20L.V_ZNP_9_2014.pdf
Шкарбан, Людмила В'ячеславівна (2014) Психолого-педагогічний аналіз проблеми ліворукості Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (9). с. 81-87. ISSN ББК 74.2я43