Запис Детальніше

ОПТИМІЗАЦІЯ СКЛАДУ ЕПОКСИКОМПОЗИТНОГО МАТЕРІАЛУ ТРИБОТЕХНІЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ОПТИМІЗАЦІЯ СКЛАДУ ЕПОКСИКОМПОЗИТНОГО МАТЕРІАЛУ ТРИБОТЕХНІЧНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
THE COMPOSITION OPTIMISATION OF TRIBOTHECHNICAL PURPOSE EPOXYCOMPOSITE MATERIAL
 
Creator Кашицький, Віталій Павлович
Садова, Оксана Леонідівна
Савчук, Петро Петрович
 
Subject епоксикомпозитний матеріал; термічна обробка; зносостійкість; інтенсивність зношування

epoxycomposite material; heat treatment; wearproofness; intensivity of wear.

 
Description Приведені результати досліджень інтенсивності зношування оптимізованих епоксикомпозитних матеріалів (ЕКМ). Проведено аналіз структур даних матеріалів післятриботехнічних випробувань. Подано склади сформованих ЕКМ та оцінено доцільність їх оптимізації. Проаналізовано результати та обґрунтовано перспективи подальших досліджень.
Composites based on resin epoxy often used in tribotechnique nowadays. Polymeric materialsused in this branch because of their low cost and high tribotechnical characteristics. The uses ofpolymers in tis branch can improve corrosion resistance of friction pair, reduce it’s weight andeliminates the need for lubrication. The main task here is to provide high structural strength ofmaterial, low coefficient of friction and high wear by friction.The results of research of intensity of wear of optimized epoxycomposite materials (ECM) areshown in the article. The analysis of structures of these materials after tribotechnical testingconducted. The compositions of formed ECM are presented and the feasibility of their optimizationis evaluated. The results are analyzed and the prospects further research are substantiated.
 
Publisher Національний Авиаційний Університет
 
Contributor

 
Date 2014-09-18
 
Type
 
Format application/pdf
application/msword
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PTZ/article/view/7196
 
Source Проблеми тертя та зношування; № 2(61) (2013); 101-104
Problems of Friction and Wear; № 2(61) (2013); 101-104
Проблемы трения и износа; № 2(61) (2013); 101-104
 
Language uk