Запис Детальніше

Прогнозування граничного стану елементів авіаційних конструкцій за параметрами деформаційного рельєфу поверхневого шару

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Прогнозування граничного стану елементів авіаційних конструкцій за параметрами деформаційного рельєфу поверхневого шару
 
Subject поверхневий шар
деформаційний рельєф
авіаційна конструкція
прогнозування
 
Description Наукова новизна полягає в тому, що вперше запропоновано метод прогнозування гра-
ничного стану елементів авіаційних конструкцій за параметрами деформаційного рельєфу по-
верхневого шару. Шляхом проведення фрактографічних досліджень доведено, що втомні трі-
щини в плакованих алюмінієвих сплавах формуються в плакуючому шарі. Запропоновано но-
вий параметр стану матеріалу при циклічному навантажуванні, Dкрит. – критичний параметр
пошкодження, який визначається по насиченості деформаційного рельєфу поверхні. Для визна-
чення насиченості деформаційного рельєфу в процесі циклічного навантажування розроблено
відповідні методики. Уперше отримано регресійні моделі, які пов’язують тривалість стадії роз-
повсюдження втомної тріщини і характеристики насиченості деформаційного рельєфу поблизу
концентратору напружень. Уперше отримано регресійні моделі, які пов’язують швидкість роз-
повсюдження втомних тріщин з насиченістю деформаційного рельєфу поверхні. Встановлено,
що новий метод прогнозування граничного стану елементів авіаційних конструкцій за парамет-
рами деформаційного рельєфу поверхневого шару може бути застосований як при регулярному
циклічному навантажуванні в широкому діапазоні максимальних напружень і асиметрій циклу
навантажувань, так і при нерегулярному циклічному навантажуванні.
Наукова значимість роботи полягає у визначенні основних закономірностей еволюції
поверхневих деформаційних структур при циклічному навантажуванні, які суттєво розширю-
ють уявлення про фізику процесу втомного пошкодження і руйнування металів і створюють
наукову базу для розвитку методології прогнозування граничного стану металевих конструкцій,
що дозволить підвищити ефективність випробувань і безпеку експлуатації авіаційної техніки.
 
Date 2014-07-16T09:04:18Z
2014-07-16T09:04:18Z
2012
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9216
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет