Теоретико–експериментальне обґрунтування шляхів розширення функціональних можливостей метеорологічного радіолокатора та підвищення ефективності виявлення небезпечних метеорологічних явищ за рахунок використання поляризаційних властивостей зондувальних і відбитих сигналів
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретико–експериментальне обґрунтування шляхів розширення функціональних можливостей метеорологічного радіолокатора та підвищення ефективності виявлення небезпечних метеорологічних явищ за рахунок використання поляризаційних властивостей зондувальних і відбитих сигналів
|
|
Subject |
метеорологічні явища
небезпечні метеорологічні явища метеорологічний радіолокатор зондувальний сигнал відбитий сигнал поляризаційні властивості |
|
Description |
1. Доведено теоретично і підтверджено експериментально закон монотонної залежності спектральної диференціальної відбиваності від доплерівської частоти у дощі. 2. Теоретично і експериментально отриманий зв'язок нових доплерівсько- поляриметричних параметрів – диференціальної доплерівської швидкості DDV і нахилу спект- ральної диференціальної відбиваності SLP з інтенсивністю турбулентності і параметрами роз- поділу крапель дощу за розміром. 3. Створена концепція багатофункціонального доплерівсько-поляриметричного дистан- ційного зондування метеорологічних об’єктів для отримання інформації про мікроструктуру об’єкта і характеристики вітру в ньому. 4. Розроблена теорія доплерівсько-поляриметричного дистанційного зондування крапе- льних опадів мікрохвильовими радіолокаторами. 5. Розроблені математичні моделі зв'язку доплерівсько-поляриметричних вимірюваних параметрів з характеристиками мікроструктури і параметрами динаміки (вітер, турбулентність) метеорологічних об’єктів з урахуванням інерційності розсіювачів, режиму зондування, харак- теристик радіолокатора, особливостей обробки сигналів. 6. Розроблені нові методи: - дистанційного виявлення зон граду за даними доплерівсько-поляриметричного спосте- реження зони огляду; - дистанційного виявлення зон імовірного обледеніння за даними допплерівсько- поляриметричного спостереження зони огляду; - дистанційного виявлення зон небезпечної турбулентності з оцінкою її інтенсивності за даними доплерівсько-поляриметричного спостереження зони огляду; - автоматичного розпізнавання типу гідрометеорів за даними доплерівсько- поляриметричного дистанційного зондування; - непрямої оцінки ефективності методів і алгоритмів та виконані відповідні оцінки щодо розроблених нових методів. Значимість отриманих наукових результатів зумовлена тим, що вони складають теоре- тико-експериментальну основу створення багатофункціональної когерентно-імпульсної метео- рологічної радіолокаційної системи здатної надавати комплекс необхідної метеорологічної ін- формації для ефективного розв’язання актуальних задач не тільки авіації, але й енергопоста- чання, мореплавства, транспорту, агрокомплексу, рибальства, прогностичних гідрологічних та протиградових служб, радіозв’язку, зокрема супутникового, інших галузей економіки, діяль- ність яких істотно залежить від забезпечення достовірного вимірювання інтенсивності опадів, турбулентності, виявлення зон підвищеної електричної активності та інших небезпечних метеорологічних явищ. |
|
Date |
2014-07-17T11:55:17Z
2014-07-17T11:55:17Z 2012 |
|
Type |
Technical Report
|
|
Identifier |
http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9224
|
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|