Запис Детальніше

Фізико-технологічні основи формування нанокомпозиційних градієнтних покриттів триботехнічного призначення

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Фізико-технологічні основи формування нанокомпозиційних градієнтних покриттів триботехнічного призначення
 
Subject трибологія
триботехнічне призначення
покриття
нанокомпозиційне градієнтне покриття
фізико-технологічні основи
напружено-деформований стан
 
Description – уперше проведено аналітичні дослідження напружено-деформованого стану одно-
та багатошарових градієнтних КЕП, навантажених силами тертя. Показано, що вели-
чиною напружень у контактній зоні та за глибиною покриття можна керувати, зміню-
ючи конструкцію та фізико-механічні характеристики покриттів;
– установлено оптимальні щодо зносостійкості конструкції композиційних покрит-
тів та режими їх нанесення. Вивчено вплив кількості та розміру частинок наповнювача
на триботехнічні властивості покриттів. Найвищою зносостійкістю характеризуються
нікелеві КЕП з частинками фракції 20-28 мкм, вміст яких складає 20 – 25 % за об’ємом
покриття;
– уперше проведено експериментальні дослідження впливу градієнта структури
КЕП на триботехнічні властивості. Встановлено, що більш високою зносостійкістю
характеризуються градієнтні КЕП з “прямим” градієнтом будови;
– уперше показано роль співосаджених макро- та наночастинок на комплекс фізико-
механічних і триботехнічних властивостей;
– установлено, що оплавленням покриттів, можна значно підвищити їх фізико-
механічні властивості та зносостійкість. Найбільш ефективним для оплавлення є за-
стосування лазерної обробки. Встановлено, що дискретно-оплавлені покриття зі ство-
ренням стовпчастої структури характеризуються найвищими триботехнічними властивостями та встановлено оптимальну площу оплавлення 25–40%;
розроблено та запатентовано склад зносостійких покриттів, склад електролітів для їх нанесення та комп’ютеризовану технологію формування наноструктурних градієнтних покриттів.
 
Date 2014-07-21T11:21:27Z
2014-07-21T11:21:27Z
2010
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9258
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет