Запис Детальніше

Методики створення інтегрованої інформаційної системи літаків малої авіації на основі безплатформної нанотехнологічної інерціальної навігаційної системи

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Методики створення інтегрованої інформаційної системи літаків малої авіації на основі безплатформної нанотехнологічної інерціальної навігаційної системи
 
Subject мала авіація
інтегрована інформаційна система літаків
навігаційна система
безплатформна інерціальна навігаційна система
безпілотний літальний апарат
 
Description Науково обґрунтовано можливість побудови інерціально-супутникових навігаційних си-
стем для БПЛА на основі спрощеного варіанту нанотехнологічної БІНС, реалізованої на базі
нанодатчиків (датчиків лінійних прискорень та датчиків кутових прискорень) та бортової апа-
ратури високоточної СНС.
Удосконалено математичні моделі похибок мініатюрних інтегрованих БІНС шляхом вра-
хування особливостей мікроелектромеханічних інерціальних датчиків, що дозволяє підвищити
точність опису моделей похибок низькоточних інерціальних систем.
Вперше у вітчизняній практиці отримано:
- узагальнена математична модель похибок блоку інерціальних МЕМС-датчиків, яка вра-
ховує повний перелік джерел похибок;
- новітні моделі похибок супутникової системи навігації, які враховують просторово-часову
кореляцію цих похибок з повним і не повним складом сузір’я супутників і включають не-
контрольовані джерела похибок у тому числі ті, що виникають у момент зміни сузір’я на-
вігаційних супутників, підвищують адекватність опису цих помилок, що, у свою чергу, за-
безпечує коректність розв’язання задачі оптимальної калмановської фільтрації;
- нові диференціальні рівняння похибок БІНС, які мають більш просту структуру в порів-
нянні з відомими, а також більш ясну фізичну інтерпретацію змінних;
- варіант комплексування нанотехнологічної інерціально супутникової системи навігації як
гібридний варіант системи жорсткої та слабкої інтеграції, що базується на принципах новіт-
ньої субоптимальної комплексної обробки інформації, швидкісної та позиційної корекції.
Удосконалені варіанти розв’язання кінематичних рівнянь БІНС з використанням сучас-
ної теорії кватерніонів, на відміну від формування матриць напрямних косинусів у формі три-
гометричних залежностей, що суттєво зменшує завантаження бортового обчислювача. Проана-
лізовані можливості спрощення в кінематичних рівняннях БІНС детерминованих математичних
моделей прискорення сили ваги та моделей земного еліпсоїда.
Розроблені новітні методики:
- попереднього оцінювання та вибору обчислювальних алгоритмів БІНС, яка створена
для забезпечення роботи систем навігації та управління високошвидкісного об'єкта, яким є
БІНС в ЛА за показниками інерціальних датчиків необхідно розраховувати і видавати поточні
параметри орієнтації зв'язаної з блоком ДПІ відносно опорної (навігаційної) СК, а також прое-
кції швидкості і координати центра мас ЛА в опорному базисі з частотою ~100 гц;
- попереднього оцінювання похибок вимірників первинної інформації БІНС, що дозволяє
для обраного варіанту розв‘язання кінематичних рівнянь БІНС та орієнтованого часу її
автономної роботи пред’явити вимоги до точностних характеристик датчиків первинної
інформації;
- синтезу параметрів фільтра схеми компенсації, що дозволяє якісно підвищити фільтрую-
чі властивості розроблених алгоритмів комплексування навігаційної інформації;
імітаційного моделювання роботи інтегрованої навігаційної системи в польоті, особливість якої є в аналітичному завданні еталонних параметрів руху літального апарату як функції часу, що дозволяє уникнути методичних похибок моделювання.
 
Date 2014-07-21T11:57:23Z
2014-07-21T11:57:23Z
2010
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9264
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет