Дослідження фізико-хімічної механіки утворення вторинних структур при терті в умовах граничного змащування
Репозитарій Національного Авіаційного Університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Дослідження фізико-хімічної механіки утворення вторинних структур при терті в умовах граничного змащування
|
|
Subject |
тертя
фізико-хімічна механіка утворення вторинних структур граничного змащування паливно-мастильні матеріали ПТЛК-2 АСК |
|
Description |
Вперше експериментально та теоретично обґрунтовано, що ступінь сталості та рівномірності миттєвих контактних напружень у трибосистемі з лінійним контактом є визначальною і першо-початковою необхідною умовою створення характеристичних для даної проби ПММ рі- вномірної вторинної поверхневої структури. Це стало можливим лише після глибокої модерні- зації машини тертя ПТЛК-2 та створення нового автоматизованого приладу АСК. Вперше, на відміну від відомих, розроблені багатоступеневі методики лабораторних ви- пробувань ПММ та присадок до них, що враховують трибологічні властивості, характерні да- ному ПММ. Вперше розроблено та створено автоматизовану систему трибомоніторингу протизнос- них та антифрикційних властивостей товарних ПММ і присадок до них, в якій розроблена спе- ціальна програма у вигляді файлу бібліотеки з банком даних про характеристики кожної проби випробовуваного ПММ. Вперше виявлено експериментальні закономірності: - ознаки адгезійної взаємодії металевих поверхонь модельної трибосистеми проявляють- ся систематично в області виходу контрзразка з контакту; - продукти зношування вторинних структур під час тривалого тертя в об’ємі випробува- льного середовища рухаються за визначеними траєкторіями та накопичуються в зоні входу контрзразка в контакт; - під час рівноприскореного навантаження та створення первинного контакту коефіцієн- ти тертя сягали значень 0,1…0,15, що характерно для тертя в умовах граничного змащування та характеризує дію адгезійної складової сили тертя, але ознак адгезійної взаємодії при цьому не виявлено. Ці закономірності, як і багато інших експериментальних ефектів та явищ, не знаходять однозначного пояснення з позицій відомих теорій, гіпотез та положень трибології граничного змащування. Наукова значимість полягає в необхідності пошуку не виявлених на даний час за- кономірних фізичних процесів, що протікають у контакті. Вперше висунута гіпотеза компресійно-вакуумної природи тертя та деформаційно- вакуумного механізму зношування, яка після первинної експериментальної апробації отримала підтвердження та потребує розгалужених фундаментальних додаткових досліджень. Це дозволить по-новому створювати практично беззносні високоефективні трибосистеми. |
|
Date |
2014-07-22T09:09:19Z
2014-07-22T09:09:19Z 2009 |
|
Type |
Technical Report
|
|
Identifier |
http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9275
|
|
Language |
other
|
|
Publisher |
Національний авіаційний університет
|
|