Запис Детальніше

Дослідження фізико-хімічної механіки утворення вторинних структур при терті в умовах граничного змащування

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Дослідження фізико-хімічної механіки утворення вторинних структур при терті в умовах граничного змащування
 
Subject тертя
фізико-хімічна механіка
утворення вторинних структур
граничного змащування
паливно-мастильні матеріали
ПТЛК-2
АСК
 
Description Вперше експериментально та теоретично обґрунтовано, що ступінь сталості та рівномірності миттєвих контактних напружень у трибосистемі з лінійним контактом є визначальною і
першо-початковою необхідною умовою створення характеристичних для даної проби ПММ рі-
вномірної вторинної поверхневої структури. Це стало можливим лише після глибокої модерні-
зації машини тертя ПТЛК-2 та створення нового автоматизованого приладу АСК.
Вперше, на відміну від відомих, розроблені багатоступеневі методики лабораторних ви-
пробувань ПММ та присадок до них, що враховують трибологічні властивості, характерні да-
ному ПММ.
Вперше розроблено та створено автоматизовану систему трибомоніторингу протизнос-
них та антифрикційних властивостей товарних ПММ і присадок до них, в якій розроблена спе-
ціальна програма у вигляді файлу бібліотеки з банком даних про характеристики кожної проби
випробовуваного ПММ.
Вперше виявлено експериментальні закономірності:
- ознаки адгезійної взаємодії металевих поверхонь модельної трибосистеми проявляють-
ся систематично в області виходу контрзразка з контакту;
- продукти зношування вторинних структур під час тривалого тертя в об’ємі випробува-
льного середовища рухаються за визначеними траєкторіями та накопичуються в зоні входу
контрзразка в контакт;
- під час рівноприскореного навантаження та створення первинного контакту коефіцієн-
ти тертя сягали значень 0,1…0,15, що характерно для тертя в умовах граничного змащування та
характеризує дію адгезійної складової сили тертя, але ознак адгезійної взаємодії при цьому не
виявлено.
Ці закономірності, як і багато інших експериментальних ефектів та явищ, не знаходять
однозначного пояснення з позицій відомих теорій, гіпотез та положень трибології граничного
змащування. Наукова значимість полягає в необхідності пошуку не виявлених на даний час за-
кономірних фізичних процесів, що протікають у контакті.
Вперше висунута гіпотеза компресійно-вакуумної природи тертя та деформаційно-
вакуумного механізму зношування, яка після первинної експериментальної апробації отримала підтвердження та потребує розгалужених фундаментальних додаткових досліджень. Це дозволить по-новому створювати практично беззносні високоефективні трибосистеми.
 
Date 2014-07-22T09:09:19Z
2014-07-22T09:09:19Z
2009
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9275
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет