Запис Детальніше

Теоретичні основи динамічного контролю визначальних параметрів аеродромних світлосигнальних комплексів

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретичні основи динамічного контролю визначальних параметрів аеродромних світлосигнальних комплексів
 
Subject аеродромний світлосигнальний комплекс
динамічний контроль
повітряне судно
ІКАО
 
Description Запропонована науково обґрунтована методологія і алгоритм рішення задачі імовірнісної
оцінки топологічної структури зображення вогнів АСК, як вхідної енергетичної дії в ПОС. Роз-
роблена нова концепція і отримані алгоритми визначення нормованої функції інформативності
ПОС для забезпечення заданого рівня БП для всіх етапів функціональної взаємодії екіпажа з
АСК. Розроблений алгоритм імовірнісного моделювання процесу функціональної взаємодії екі-
пажа ПС з АСК при польотах в СМУ і отримані нові статистичні характеристики вихідних ви-
значальних параметрів АСК. Запропонована концепція, і метод автоматичного контролю вихід-
ного визначального параметра АСК з метою запобігання помилковим діям екіпажа ПС у момент
ухвалення рішення про посадку. Науково обґрунтована комплексна оцінка ролі АСК і зовнішніх
природних дій на характеристики просторової оптичної системи "Екіпаж - атмосферний аерозоль
- АСК", що дозволяє з нових методологічних позицій розглядати технічні ітеорія та запропонова-
ний метод динамічного контролю визначальних параметрів АСК дозволять створювати АСК, що
забезпечать заданий рівень безпеки і регулярності польотів згідно вимог міжнародної організації
цивільної авіації (ІКАО) при польотах у СМУ. Інформаційні характеристики перспективних
АСК, а також систем автоматичного контролю ВВП АСК, необхідних для запобігання попаданню
екіпажа в невизначену ситуацію на етапі ухвалення рішення про посадку.
Основними висновками за наслідками роботи є: - мінливість оптичної дальності видимо-
сті на траєкторії зниження ПС під час посадки є основним чинником, що визначає вірогідність
виникнення невизначеної ситуації у польоті. Це явище обумовлює велику кількість АП при ви-
робництві посадки ПС в СМУ (60% всіх АП і близько 40% - АК). - з усіх метеоявищ що істотно
знижують видимість, в 86,2% випадків умови погоди нижче за мінімум I категорії обумовлені
туманом, в 8,4% - снігопадом, в 4,3% - завірюхою, в 1% - туманом з снігом. Для II категорії ту-
ман обумовлює 95,9% випадків, завірюха - 2,5%, сніжні заряди -1%. Закономірності зміни ви-
димості для рівнинних аеропортів України можна вважати однаковими, причому повторюва-
ність однакових градацій погіршення і поліпшення видимості приблизно рівні; - існуючі стан-
дарти на топологічні схеми і світлотехнічні характеристики АСК затверджені ІКАО близько 50
років тому, тому вимагають уточнень і доповнень відповідно до вимог до БП і запропонованого
в роботі нового підходу до процесу функціональної взаємодії екіпажа з АСК; - розроблена ме-
тодика і алгоритм визначення ВВП АСК. Це є функція оптичної інформативності.
Чисельні значення функції оптичної інформативності АСК визначаються природними
чинниками, професіоналізмом екіпажа, рівнем і технічним станом АСК; - у роботі науково об-
ґрунтовано поняття відмови АСК. Відмови АСК необхідно розглядати з позиції функціонуван-
ня просторової оптичної системи - "екіпаж - аерозоль атмосфери - АСК". Показники надійності
АСК, що діють впливають на вірогідність виникнення невизначеної ситуації у польоті; - у ро-
боті проведено аналіз існуючих методів і засобів контролю вихідних визначальних параметрів
АСК і показано, що до теперішнього часу прийнятних для практики систем контролю не існує;
- запропонована концепція і алгоритм принципово нової системи контролю ВВП АСК. Доведе-
но, що контроль вихідних параметрів АСК в режимі реального часу можливий за умови засто-
сування як моделі об'єкту сканування, деякого елементарного об'єму атмосферного аерозолю;
- запропонований алгоритм і спосіб моніторингу ВВП АСК, а також алгоритм побудови
зображення АСК у шарі атмосферного аерозолю, що будується за рахунок віддзеркаленого зо-
браження системою наземних оптичних датчиків. Доведено, що дискретний просторовий опис
розподіленого енергетичного поля зображення АСК, з істотним обмеженням високих просторо-
вих частот, цілком реалізовується на практиці;
- обґрунтовано, що при частотному аналізі зображення АСК, межа зрізу частот повинна
визначатися межею просторового дозволу одиничного датчика, а інтервали відліків і область
установки оптичних датчиків на земній поверхні, повинні відповідати межам ненульових зна-
чень просторового спектру зображення АСК; - розроблений алгоритм формування зображення
АСК, який повинен будуватися з використанням N - мірного звичайно-різницевого оператора з
максимальним наближенням характеристики просторової фільтрації до Лапласиану; - розроб-
лений новий метод ідентифікації пілотом, отриманого зображення АСК, з потрібними нормованими ВВП. Метод заснований на просторово-частотній відповідності характеристик видимого зображення фрагмента АСК з характеристиками ока людини.
 
Date 2014-07-24T08:53:54Z
2014-07-24T08:53:54Z
2007
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9313
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет