Запис Детальніше

Методологія побудови систем активного управління гелікоптером, як багато зв’язним об’єктом, з урахуванням перехресних зв’язків між каналами управління

Репозитарій Національного Авіаційного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Методологія побудови систем активного управління гелікоптером, як багато зв’язним об’єктом, з урахуванням перехресних зв’язків між каналами управління
 
Subject гелікоптер
система активного управління
перехресний зв’язок
канал управління
пілотажно-навігаційне обладнання
 
Description Наукове значення досліджень складається з розробки структури та алгоритмів новітніх
контурів систем сумісного управління гелікоптером, які використовують ідеї безпосереднього
управління аеродинамічним силами, що у теперішній час інтенсивно втілюються в практику
при створенні зразків пілотажно-навігаційного обладнання перспективних літаків. Основним
науковими результатами роботи слід вважати сукупність методик побудови систем активного
управління гелікоптером з урахуванням перехресних зв’язків керуючих впливів та з викорис-
танням кінестетичного (квазіпредметного) способу управління. До наукових результатів роботи
можна віднести алгоритми, що отримані при розробці контурів сумісного управління гелікоп-
тером, побудованих за принципом розв’язання керуючих впливів пілота за законами узгодженої
взаємодії органів управління та парирування небажаних аеродинамічних сил та моментів, які
виникають при збудженні однієї з форм руху гелікоптера і призводять до коливальної нестійко-
сті руху. У роботі проведений аналіз впливу окремих перехресних зв‘язків між каналами управ-
ління на процеси відпрацювання заданих параметрів польоту й доцільності їх врахування при
синтезі контурів управління. Теоретичні дослідження складалися з розробки методик синтезу
контурів сумісного управління, що базуються на методах синтезу за стандартними формами
Баттерворда, на методі модального управління, а також на методах послідовного синтезу кон-
турів управління з вико-ристанням методів логарифмічних амплітудно-частотних характерис-
тик. Запропоновано при синтезі контурів перехресних зв‘язків використовувати матричні мето-
ди врахування багатомірних зворотних зв’язків або здійснювати структурний синтез цих конту-
рів. До наукових результатів роботи слід віднести запропоновані алгоритми контурів сумісного
управління, що побудовані на основі новітнього кінестатичного способу включення пілота в
контур управління, захищеного патентом на винахід, як квазіпредметне управління. При розро-
бці системи кінестатичного управління інваріантної за задавальним впливом використовувався
математичний апарат чотириполюсників із заміною узагальнених швидкостей узагальненими
переміщеннями, які зв‘язані зі швидкостями інтегральною залежністю. У роботі розроблені
принципи побудови координатних пультів ручного керування, які дозволяють розвантажити зір і
увагу пілота за рахунок включення в процес управління гелікоптером рушійного почуття людини −
кінестезії з одночасним зниженням рівня регуляції керуючих дій пілота з кортикального до спин-
номозкового. Отриманні у роботі кінематичні співвідношення для трьохкоординатного пульта руч-
ного керування в системи кінестатичного управління, які також можна вважати науковими результатами роботи, дозволили розв‘язати задачу предметного моделювання динаміки гелікоптера на рукоятці управління пульта без спеціалізованого бортового цифрового обчислювача.
 
Date 2014-07-24T12:28:16Z
2014-07-24T12:28:16Z
2006
 
Type Technical Report
 
Identifier http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/9323
 
Language other
 
Publisher Національний авіаційний університет