Запис Детальніше

Research education іn the context of cultural аpproach

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/3990/
http://npo.kubg.edu.ua/numbers/40-arkhiv-nomeriv-2014-roku/76-1-2-2014.html
 
Title Research education іn the context of cultural аpproach
Дослідження освіти в контексті культурологічного підходу
Исследование образования в контексте культурологического подхода
 
Creator Галицька, Майя Михайлівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The article deals with the relationship of the concepts of «culture» and «education». The author analyzes the views of local and foreign scientists who researched this issue. The author considers cultural approach as a conceptual basis for the modernization of educational content. We prove that the concept of cultural integrity bases of educational content based on the identity of education and culture, as reflected in the model of humanitarian, cultural and educational system.
У статті розкривається сутність понять культура та освіта. Пошуки моделей змісту освіти, адекватних сучасному типу культури, що відповідають новому етапу розвитку цивілізації, складають одну з актуальних завдань сучасної педагогіки. При цьому на передній план виходить необхідність розробки теоретичних основ цілісного навчально-виховного процесу стосовно таких категорій, як зміст, методи та організація навчання. Розв’язання зазначених завдань вимагає звернення до фундаментальних витоків освіти, розгляду їх як частини культури, культуротворчого процесу.
Аналізуються погляди вітчизняних і зарубіжних вчених, які займалися дослідженням даної проблеми. У педагогічній науці проблемам моделювання змісту вищої освіти були присвячені праці таких вітчизняних дослідників, як А.М. Алексюк, В.П. Андрущенко, Є.С. Барбіна, І.М. Богданова, Є.В. Бондаревська, С.У. Гончаренко, В.С. Ільїн, М.С. Каган, В.О. Огнев’юк, О.М. Пєхота, В.В. Сластьонін, С.О. Сисоєва та зарубіжних: Я.Гайда, Т. Левовицький, Є. Нікіторович, А. Гайдзіца та інші. Культурологічна модель змісту освіти досліджувалася такими науковцями, як Н.В. Бордовська, С.І. Гессен, І.А. Зязюн, І.Ф. Ісаєв, І.Я. Лернер, О.П. Рудницька та інші.
Автором розглянуто культурологічний підхід, як концептуальну основу модернізації змісту освіти. Теоретичне осмислення закономірного характеру взаємозв'язку освіти і культури, їх ізоморфної тотожності дозволяє висунути гіпотезу про перспективність і продуктивність використання культурологічного підходу як концептуальної основи модернізації змісту освіти.
Доведено, що концепція культурологічних основ цілісності змісту освіти базується на тотожності систем освіти та культури, відображеної в моделі гуманітарної культурно-освітньої системи.
В статье раскрывается сущность понятий культура и образование. Анализируются взгляды отечественных и зарубежных ученых, которые занимались исследованием данной проблемы. Автором рассмотрен культурологический подход, как концептуальная основа модернизации содержания образования. Доказано, что концепция культурологических основ целостности содержания образования базируется на тождестве систем образования и культуры, отраженной в модели гуманитарной культурно-образовательной системы.
 
Publisher Едельвейс
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/3990/1/m_halytska_NPO_1-2_2014.pdf
Галицька, Майя Михайлівна (2014) Дослідження освіти в контексті культурологічного підходу Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 19-22. ISSN 1609-8595