Запис Детальніше

Культура професійного мовлення як складник педагогічної культури вчителя

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4038/
 
Title Культура професійного мовлення
як складник педагогічної культури вчителя
Culture professional speech
as a component of teacher culture teacher
Культура профессиональной речи
как составляющая педагогической культуры учителя
 
Creator Дубовик, Світлана Григоріївна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті розглядаються питання щодо формування культури професійного мовлення як одного з найважливіших складників педагогічної культури вчителя; деталізовано комунікативні якості професійного мовлення педагога.
Культура професійного мовлення передбачає усвідомлене сприйняття мови як засобу не лише комунікації, а й пізнання, репрезентації (називання) об’єктів дійсності й змісту думки, як способу звернення до адресата, встановлення з ним контакту, вираження волі мовця, почуттів і емоцій, творення образу світу і людини.
Проблема формування культури професійного мовлення розглядається в таких основних аспектах: нормативність, адекватність, естетичність, поліфункціональність мовлення. Вимоги до комунікативних якостей професійного мовлення вчителя зумовлені насамперед функціями, які воно виконує в педа¬гогічній діяльності: комунікативну, психологічну, пізнавальну, організаційну. Основні комунікативні якості культури професійного мовлення вчителя: змістовність, доречність, доступність, правильність, чистота, точність, логічність, багатство, виразність
В статье рассматриваются вопросы, связанные с проблемой формирования культуры профессиональной речи как одной из важных составляющих педагогической культуры учителя; детализировано коммуникативные качества профессиональной речи педагога.
Культура профессиональной речи предполагает осознанное восприятие языка как средства не только коммуникации, но и познания, репрезентации (называния) объектов действительности и содержания мысли, как способа обращения к адресату, установления с ним контакта, выражения воли говорящего, чувств и эмоций, создания картины мира и человека.
Владение культурой профессиональной речи означает усвоение профессионально ориентированного синтеза грамматических норм и вариантов словоупотребления, синтаксических организаций фразы, которые обеспечивают языковое (устное и письменное) оформление процесса и результатов работы в профессиональной деятельности.
Проблема формирования культуры профессиональной речи рассматривается в таких основных аспектах: нормативность, адекватность, эстетичность, полифункциональность речи. Требования к коммуникативным качествам профессиональной речи учителя обусловлены в первую очередь функциями, которые она выполняет в педагогической деятельности: коммуникативную, психологическую, познавательную, организационную.
Основные коммуникативные качества профессиональной речи учителя: содержательность, целесообразность, доступность, правильность, чистота, точность, логичность, багатство, виразительность
In article the questions connected with a problem of formation of culture of the professional speech as by one of important components профессиограммы of the teacher are considered; it is detailed communicative qualities of the professional speech of the teacher.
The culture of the professional speech assumes conscious perception of language as means not only communications, but also knowledge, representations (naming) of objects of reality and the content of thought, as way of the address to the addressee, establishment of contact with it, expression of will speaking, feelings and emotions, creation of a picture of the world and the person.
Possession of culture of the professional speech means assimilation of professionally focused synthesis of grammatical norms and options of word usage, the syntactic organizations of the phrase which provide language (oral and written) registration of process and results of work in professional activity.
The problem of formation of culture of the professional speech is considered in such main aspects: normativnost, adequacy, esthetics, polyfunctionality of the speech. Requirements to communicative qualities of the professional speech of the teacher are caused first of all by functions which it carries out in pedagogical activity: communicative, psychological, informative, organizational.
Main communicative qualities of the professional speech of the teacher: pithiness, expediency, availability, correctness, purity, accuracy, logicality, wealth, virazitelnost
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4038/1/Dubovik%20S.G_YMIL_5_2014.pdf
Дубовик, Світлана Григоріївна (2014) Культура професійного мовлення як складник педагогічної культури вчителя Українська мова і література в школі (5). с. 43-46.