Запис Детальніше

Компетентнісний підхід як концептуальна основа оновлення змісту підготовки майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4228/
 
Title Компетентнісний підхід як концептуальна основа оновлення змісту підготовки майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання
Компетентностный поход как концептуальная основа обновления содержания подготовки будущих логопедов к работе в условиях инклюзивного обучения
Competence approach as a conceptual framework for future update of the content of training of speech therapists to work in the system of inclusive education
 
Creator Мартинчук, Олена Валеріївна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті розкрито сутність компетентнісного підходу як концептуальної основи оновлення змісту підготовки майбутніх вчителів-логопедів до професійної діяльності в умовах інклюзивної форми навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Закцентовано увагу на розумінні компетентнісного підходу як методологічного та організаційно-педагогічного орієнтиру в освітньому просторі вищого навчального закладу.
Обґрунтовано актуальність дослідження цієї проблеми та методологічних підходів до здійснення компетентнісної особистісно-професійної підготовки вчителя-логопеда до роботи в умовах інклюзивного навчання.
Визначено сутнісні ознаки запровадження компетентнісного підходу як фундаментального наукового підходу до підготовки студентів, майбутніх корекційних педагогів, в умовах університетської освіти, розкрито функції компетентнісного підходу (операційну, діяльнісно-технологічну, організаційну, діагностичну).
Подано сучасне трактування дефініцій «компетентність», «компетенція», «компетентнісний підхід». Охарактеризовано етапи реалізації компетентнісного підходу до фахової підготовки майбутніх логопедів для професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання: змістовий, технологічний, оцінний
В статье раскрыта сущность компетентностного подхода как концептуальной основы обновления содержания подготовки будущих учителей-логопедов к профессиональной деятельности в условиях инклюзивной формы обучения детей с особыми образовательными потребностями.
Акцентировано внимание на понимании компетентностного подхода как методологического и организационно-педагогического ориентира в образовательном пространстве вуза. Обоснована актуальность исследования этой проблемы и методологических подходов к осуществлению компетентностной личностно-профессиональной подготовки учителя-логопеда к работе в условиях инклюзивного обучения.
Определены сущностные признаки внедрения компетентностного подхода как фундаментального научного подхода к подготовке студентов, будущих коррекционных педагогов, в условиях университетского образования, раскрыты функции компетентностного подхода (операционная, деятельностно-технологическая, организационная, диагностическая).
Представлено современную трактовку дефиниций «компетентность», «компетенция», «компетентностный подход». Охарактеризованы этапы реализации компетентностного подхода к профессиональной подготовке будущих логопедов для профессиональной деятельности в условиях инклюзивного обучения: содержательный, технологический, оценочный
The article deals with the essence of the competence approach as a conceptual framework for future update of content of training speech therapists for professional activity in the system of inclusive education for children with special educational needs.
The author is focused on understanding the competence-based approach as a methodological, organizational and pedagogical guidance in the educational environment of the university.
The urgency of the problem of research and investigation of methodological approaches to competence based training of teacher- speech therapist to work in the system of inclusive education is substantiated.
The essential features of competence-based approach as a fundamental scientific approach to preparing of students s future speech therapists in conditions of university education is defined, The competence-based approach functions (operational, action- technological, organizational, diagnostic) are given.
The modern interpretation of the definitions of "competence", "competence-based approach" is given in the article. The stages of implementation of the competence-based approach to professional preparation of future speech therapists for professional work in the system of inclusive education (contents, process, evaluation) are presented.
Keywords: competence-based approach, implementation of competence-based approach in the system of higher education, contented update of trining of speech therapists, inclusive education
 
Date 2014-03-25
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4228/1/E_Martynchuk_NCNPUIMPD_26_KSPKIO_IL.pdf
Мартинчук, Олена Валеріївна (2014) Компетентнісний підхід як концептуальна основа оновлення змісту підготовки майбутніх логопедів до роботи в умовах інклюзивного навчання Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія №19.Корекційна педагогіка та спеціальна психологія:зб.наукових праць, 26 (19). с. 138-143. ISSN 2310-0893