Formation of research competenciesof future teachers of preschool pedagogics and psychology
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/4288/
http://npo.kubg.edu.ua/numbers/40-arkhiv-nomeriv-2014-roku/76-1-2-2014.html |
|
Title |
Formation of research competenciesof future teachers of preschool pedagogics and psychology
Формування дослідницьких компетенцій майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології Формирование исследовательских компетенций будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии |
|
Creator |
Козак, Людмила Василівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
РИНЦ Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
In the article actuality formation of research competencies of future teachers of preschool pedagogics and psychology in preparation to innovative professional activity; it is exposed essence of concepts «research competence», «research jurisdiction»; certainly maintenance of research jurisdictions of future teachers and condition of their forming, the forms of organization are presented scientifically research works of Master of preschool type.Established that the research work of undergraduates is one of the most important means of effective training of future teachers of preschool education and psychology to an innovative professional work, as it provides strong relationship between academic disciplines and research activities, leading to the discovery of new facts, identifying patterns, deepening and systematization of the gained knowledge. Proved that the formation of future teachers promotes research competencies: mastery undergraduates methodology and methods of pedagogical research organization and conduct of the peculiarities of pedagogical experiment, the diagnostic tools for the study of personality development of the student, the child of preschool age, level of personal self-development; familiarization with the method of the study of innovative pedagogical practices; performance of individual search and research tasks; implementation of innovative technologies in teaching vocational and educational courses; perform custom tasks during exploratory teaching practice, individual tasks aimed to optimizing the activities of educational institutions; teaching undergraduates technology preparation of reports, articles, reports and other materials on the master's thesis process innovation aimed to research practices; organization of undergraduates participation in conferences, contests Student Research and others.
У статті обґрунтовується актуальність формування дослідницьких компетенцій майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології у підготовці до інноваційної професійної діяльності;розкрито сутність понять «дослідницька компетентність», «дослідницька компетенція»;визначено зміст дослідницьких компетенцій майбутніх викладачів та умови їх формування; представлено форми організації науково-дослідницької роботи магістрантів дошкільного профілю. В статье обосновывается актуальность формирования исследовательских компетенций будущих преподавателей дошкольной педагогики и психологии в процессе подготовки к инновационной профессиональной деятельности; раскрыта сущность понятий «исследовательская компетентность», «исследовательская компетенция»; определено содержание исследовательских компетенций будущих преподавателей и условия их формирования, представлены формы организации научно-исследовательской работы магистрантов дошкольного профиля. |
|
Publisher |
Київський уніврситет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/4288/1/Kozak_LV_Formuvannia%20doslidnytskykh%20kompetentsii%20%282014%29.pdf
Козак, Людмила Василівна (2014) Формування дослідницьких компетенцій майбутніх викладачів дошкільної педагогіки і психології Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - Вип. 3-4, 2014 (1-2). с. 55-60. ISSN ISSN 1609-8595 |
|