Запис Детальніше

Психологічна теорія і методологія дослідження особистості в освітології

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4383/
 
Title Психологічна теорія і методологія дослідження особистості в освітології
Psychological theory and methodology of the study of personality in osvitologiya
Психологическая теория и методология исследования личности в освитологии
 
Creator Побірченко, Неоніла Антонівна
Сергєєнкова, Оксана Павлівна
 
Subject Науково-методичні журнали
 
Description Висвітлено фактор особистості в освітологічному просторі. Обґрунтовано теоретичні ідеї та методологічні підходи до змістового визначення фактору особистості в інноваційній галузі - освітології. Розглянуто освітологізм як інтегрований за діями метод встановлення міждисциплінарних зв'язків в організаційному удосконаленні простору. Визначено, що результати досліджень в освітології можуть скласти інноваційний простір розвитку особистості в умовах багатопрофільної освіти сучасного університету
In the article the factor of personality is reflected in education space. Theoretical ideas and methodological going are reasonable near rich in content determination of factor of personality in innovative industry - educology("osvitolohiia").
The purpose of the article is to disclose the factor oft he personality as the priority regularity of the development of the new scientific approach in the integrated research of the osvitological principles.
It was used the methods of theoretical, methodological analysis of the scientific sources and experience of the practical implementation of the main learning outcomes.
Summarizing the study of the key notion "personality factor" it is advisable to emphasize the actuality of its development and implementation in the multidisciplinary education process of the research of the new field. Accordingly, the results of the research of the nature and objects of the new scientific field - osvitolohiya - can make innovation area of the personal development in terms of multidisciplinary education of the modern university. This osvitological space is the synergistic for its meaning, incentive and subjective for its influences that are directed to the formation of students' competitiveness as necessary quality of the specialist in market education.
It is provided for making changes in the organization of the training activities. These changes relate to cognitive methods, scientific, organization and other activities. "Osvitolohizm" as the integrated for its action method of the establishing of the interdisciplinary connections in organization improvement of the area
Рассмотрен фактор личности в образовательном пространстве. Обоснованы теоретичские идеи и методологические подходы к содержательному определению фактора личности в инновационной отрасли - освитологии. Рассмотрен освитологизм как интегрированный за действиями метод становления междисциплинарных связей в организационном усовершенствовании пространства. Определено, что результаты исследований в освитологии могут составить инновационное пространство развития личности в условиях многопрофильного образования современного университета
 
Publisher ТОВ "Видавниче підприємство "ЕДЕЛЬВЕЙС"
 
Date 2014-04-09
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4383/1/N_Pobirchenko_O_Serhieienkova_NPOTP_1-2_IL.pdf
Побірченко, Неоніла Антонівна та Сергєєнкова, Оксана Павлівна (2014) Психологічна теорія і методологія дослідження особистості в освітології Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 118-123. ISSN 1609-8595