Консультативні моделі спілкування в освітологічному просторі
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/4386/
|
|
Title |
Консультативні моделі спілкування в освітологічному просторі
Consultant models of communication in osvitological space Консультативные модели общения в освитологическом пространстве |
|
Creator |
Побірченко, Неоніла Антонівна
|
|
Subject |
Збірники наукових праць
|
|
Description |
Освітологічний пpocmip в шкільному навчанні розширює особистісно-діяльнісний потенціал вчителя, надійно тримає пізнавальну самостійність учнів в активному здоров'язбережуыалъному стані. У статті представлено науково-практичний досвід, який стосується переосмислення сутності змісту і форм спілкування вчителя з учнями на уроках, у проведенні позакласних та позашкільних заходів, що орієнтовані на збереження здоров'я
Osvitological space in schooling extends teacher's activity potential, securely holds the cognitive autonomy of students in active health saving condition. The article presents research and practical experience relating to rethink the nature of the content and form of teacher communication with students in the classroom, in conducting extracurricular and and after-school activities that are focused on health. Shows standardized in the content and form of consultative model of teacher communication with students: Model I - cognitive-motivational. Teachers use information, advertising and various types notice, creates a situation of communication - discussion the importance of information for the life of students. Model 2 - social and career. Related to the students' research of innovation and information space with the implementation of a person's potential health, their ability to work in a group to take responsibility for the performance and making decision. Model 3 - practical values. Students are directed to self-knowledge, self-control and self-esteem of their actions, behavior, culture, behavior in public places and so on. Described in the article scientific information about the features of the consultative model of communication requires further searching and specificity Oсвитологическое пространство в школьном обучении расширяет личностно-деятельностный потенциал учителя, надежно держит познавательную самостоятельность учащихся в активном здоровъесберегателъном состоянии. В статье представлен научно-практический опыт, касающийся переосмысления сущности содержания и форм общения учителя с учениками на уроках, в проведении внеклассных и внешкольных мероприятий, ориентированных на сохранение здоровья |
|
Publisher |
ТОВ "Видавниче підприємство "ЕДЕЛЬВЕЙС"
|
|
Date |
2014-04-24
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/4386/1/N_Pobirchenko_PPTP_2_IL.pdf
Побірченко, Неоніла Антонівна (2014) Консультативні моделі спілкування в освітологічному просторі Педагогічний процес: теорія і практика (2). с. 104-107. ISSN 2078-1687 |
|