Запис Детальніше

Методи дослідження спілкування дітей в умовах різновікової групи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4505/
 
Title Методи дослідження спілкування дітей в умовах різновікової групи
Методы исследования общения детей в условиях разновозрастной группы
Research methods of communication of children in various age groups
 
Creator Смольникова, Галина Валентинівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description У статті дається аналіз системи методів, що дозволяють вивчати особливості спілкування дітей в умовах різновікової групи дошкільного навчального закладу. А саме: спостереження за вільним спілкуванням дітей у нерегламентованій вихователем діяльності, соціометричний метод «Вибір партнера для визначеної діяльності», проективний метод незакінчених речень, моделювання експериментальних ситуацій, анкетування батьків. Окремо представлена методика «одно миттєвих зрізів» структури групи в процесі вільного спілкування дітей.
Зміст кожного методу дозволяє забезпечити досягнення загальної мети дослідження, разом із тим, обсяг і глибина насиченості оптимальної інформації будуть різними. Дані методи дають можливість отримати уявлення про спілкування дітей різного віку за сукупністю критеріїв: потреба дитини в різновіковому спілкуванні, емоційне ставлення дошкільника до партнера іншого віку; ініціатива дітей у процесі спілкування; прояв уваги до партнера іншого віку, чутливість до його впливів.
В статье даётся анализ системы методов позволяющих изучать особенности общения детей в условиях разновозрастной группы дошкольного учреждения. А именно: наблюдения за свободным общением детей в деятельности, нерегламентированной воспитателем, социометрический метод «Выбор партнера для определенной деятельности», проективный метод незаконченных предложений, моделирование экспериментальных ситуаций, анкетирование родителей. Отдельно представлена методика «одномоментных срезов» структуры группы в процессе свободного общения детей.
Содержание каждого метода позволяет обеспечить достижение общей цели исследования, в тоже время объём, и глубина насыщенности оптимальной информации будут разными. Данные методы дают возможность получить представление об общении детей разного возраста по совокупности критериев: потребность ребёнка в разновозрастном общении, эмоциональное отношение дошкольника к партнёру другого возраста; инициатива детей в процессе общения; проявление внимания к партнёру другого возраста, чувствительность к его воздействиям.
The article analyzes the system of methods allowing the study of communication features of children in various age groups of preschool. Namely, observing children in free communication activities, unregulated by teacher, sociometric method "Choosing a partner for a particular activity", projection method unfinished sentences, modeling experimental situations, questioning parents. Separately, the technique of "cross-sectional slices" of the group structure in the process of free communication between children.
The content of each method allows to achieve the goal of research, at the same time, the volume and depth of saturation optimal information will be different. These methods make it possible to get an idea of the communion of children of different ages on a set of criteria: the need for a child in different ages communication, emotional attitude to the partner of another preschooler age; initiative of children in the process of communication, attending to the partner of another age, sensitivity to their effects.
 
Publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4505/1/G_Smolnykova_NCHNPUiMPD_43_IPPO.pdf
Смольникова, Галина Валентинівна (2014) Методи дослідження спілкування дітей в умовах різновікової групи Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 12. Психологічні науки: збірник наукових праць (43). с. 313-319.