Запис Детальніше

COMPARATIVE PEDAGOGY IN THE DEVELOPMENT OF EDUCOLOGY

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4547/
http://osvitologia.kubg.edu.ua/images/2014/3/4.pdf
 
Title COMPARATIVE PEDAGOGY IN THE DEVELOPMENT OF EDUCOLOGY
ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТОЛОГІЇ

 
Creator Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject 4 (вільний)
Наукова школа з проблем творчості і технологій у неперервній професійній освіті
 
Description It is observed the object, subject, purpose, status and tasks of the comparative pedagogy in the context of the
establishment and development of the scientific field of integrated research of education – educology; it is defined that educology contributes to rethinking the place of comparative pedagogy in the science educational area and educology approach helps to overcome the disciplinary barriers in the comparative studies and to reach high productive level which is provides by interdisciplinary methodology and multidisciplinary approaches.
Comparative study as educational discipline acquaints students with the laws of the global educational process;
forms the capacity for distinguishing general, special and individual in the development of educational systems;
promotes general and pedagogical culture.
Focus during the study of the discipline should be given to the analysis of the positive and negative effects of foreign
experience of the educational development that enables deeper understand own problems, prevent mistakes and failures,increase the efficiency of the national educational system using world experience.
Studying of this course plays an important role in the improving of the methodological culture of students, promotes arming them with new methods of research, demonstrates the best traditions of humanistic pedagogy and creates awareness of the complexity and ambiguity of such a phenomenon as education.
У статті розглядається об’єкт, предмет, мета, статус та завдання порівняльної педагогіки в контексті
становлення і розвитку наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології; показа-
но, що освітологія сприяє переосмисленню місця порівняльної педагогіки у науковому освітньому просторі, а
освітологічний підхід дозволяє подолати у порівняльних дослідженнях дисциплінарні бар’єри і вийти на більш
високий продуктивний рівень, який забезпечує методологія міждисциплінарного та мультидисциплінарного
підходів.

 
Publisher ВП "Едельвейс"
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4547/1/Sysoieva_OSV_2014_3.pdf
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2014) ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ОСВІТОЛОГІЇ Освітологія / українсько-польський щорічник (3). с. 17-23. ISSN 2226-3012