Запис Детальніше

Виховання толерантності майбутніх учителів початкової школи засобами інтерактивних методів навчання в поза аудиторній діяльності вищої школи

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4726/
 
Title Виховання толерантності майбутніх учителів початкової школи засобами інтерактивних методів навчання в поза аудиторній діяльності вищої школи
Prospective primary school teachers’ education for tolerance through interactive training methods in extracurricular activities of high school
Воспитание толерантности будущих учителей начальной школы посредством интерактивных методов обучения во внеаудиторной деятельности высшей школы
 
Creator Сінельник, Ірина
 
Subject Міжнародні
 
Description У статті досліджується роль вищої школи у вихованні толерантності студентів, яка вважається професійно значущою для них якістю і ключем до успішної міжкультурної комунікації в сучасному поліетнічному, багатоконфесійному, багатомовному і мультикультурному світі. В той же час, підкреслюється, що вища школа є соціальним інститутом, в рамках якого можливо успішно формувати толерантну свідомість і поведінку студентів, а саме майбутніх учителів початкової школи, в процесі різних структурованих видів позааудиторної діяльності. Досліджено також семантичний аспект понять «толерантність» і «позааудиторна діяльність». Відповідно, толерантність визначається як ціннісне ставлення до людей, незалежно від статі, раси, національності, мови, соціального статусу, віросповідання, політичних поглядів та культурної ідентичності. Позааудиторна діяльність визначається як діяльність студентів, відмінна від навчальної, що базується на добровільній основі, і така, яку організовують і проводять наставники, беручи в ній деяку участь. Результати даного дослідження показують, що реалізація навчання різноманітності та виховання в дусі толерантності в процесі позааудиторної діяльності тісно пов’язана з розвитком навичок критичного і творчого мислення, які допомагають студентам вирішувати конфлікти спільно і успішно боротися з упередженнями та забобонами. Доведено також, що з метою формування вищевказаних навичок і виховання толерантності студентів необхідно застосування ефективної методології. Ця мета може бути досягнута за допомогою варіативного використання інтерактивних методів навчання, таких як рольові ігри, дебати, кейс метод, синектика, симпозіуми, мозковий штурм, колоквіуми, ток-шоу, віртуальні тури та науково-дослідна діяльність. Згадуються деякі педагогічні умови, від дотримання яких залежить ефективність виховання толерантності студентів у процесі позааудиторної діяльності.
The article aims to investigate the role of high school in students’ education for tolerance that is considered a professionally meaningful for them quality and a key to a successful intercultural communication in today’s multiethnic, multireligious, multilingual, and multicultural world. At the same time, it is stressed that high school is a social institution within which tolerant consciousness and behaviour of students, namely prospective primary school teachers, can be successfully formed through different meaningful and structured extracurriculars. The research also examines the semantic aspect of the concepts “tolerance” and “extracurricular activities”. Accordingly, tolerance is defined as a valuable attitude to people, regardless of gender, race, nationality, language, social status, religion, political views, and cultural identity. Extracurricular activities is determined as students’ activities which fall outside the normal curriculum of an educational institution, are generally voluntary, and are organized and conducted with some participation of mentors. The results of the current study demonstrate that implementing teaching diversity and education for tolerance into the process of extracurricular activities is closely tied to the development of critical and creative thinking skills which help students solve conflicts collaboratively and successfully, fight biases and prejudice. It is also proved that an efficient methodology need to be applied to develop just mentioned skills and educate students for tolerance. This objective can be achieved through variation use of interactive training methods, like role playing, debates, сase studies, synectics, symposia, brainstorming, colloquia, talk shows, virtual tours, and research activities. Certain pedagogical conditions adherence to which the effectiveness of students’ education for tolerance in the process of extracurricular activities depends on are mentioned.
В статье исследуется роль высшей школы в воспитании толерантности студентов, которая считается профессионально значимым для них качеством и ключом к успешной межкультурной коммуникации в современном полиэтническом, многоконфессиональном, многоязычном и мультикультурном мире. В то же время, подчеркивается, что высшая школа является социальным институтом, в рамках которого возможно успешно формировать толерантное сознание и поведение студентов, а именно будущих учителей начальной школы, в процессе различных структурированных видов внеаудиторной деятельности. Исследован также семантический аспект понятий «толерантность» и «внеаудиторная деятельность». Соответственно, толерантность определяется как ценностное отношение к людям, независимо от пола, расы, национальности, языка, социального статуса, вероисповедания, политических взглядов и культурной идентичности. Внеаудиторная деятельность определяется как деятельность студентов, отличная от учебной, базирующаяся на добровольной основе, и такая, которую организуют и проводят наставники, принимая в ней некоторое участие. Результаты данного исследования показывают, что реализация обучения разнообразию и воспитания в духе толерантности в процессе внеаудиторной деятельности тесно связана с развитием навыков критического и творческого мышления, которые помогают студентам решать конфликты совместно и успешно бороться с предубеждениями и предрассудками. Доказано также, что с целью формирования вышеуказанных навыков и воспитания толерантности студентов необходимо применение эффективной методологии. Эта цель может быть достигнута посредством вариативного использования интерактивных методов обучения, таких как ролевые игры, дебаты, кейс метод, синектика, симпозиумы, мозговой штурм, коллоквиумы, ток-шоу, виртуальные туры и научно-исследовательская деятельность. Упоминаются некоторые педагогические условия, от соблюдения которых зависит эффективность воспитания толерантности учащихся в процессе внеаудиторной деятельности.
 
Publisher Budapest: Рublished by the support of Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4726/1/Sinelnyk_I_SEND_35_14_FLMD_PI.pdf
Сінельник, Ірина (2014) Виховання толерантності майбутніх учителів початкової школи засобами інтерактивних методів навчання в поза аудиторній діяльності вищої школи Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, II(17) (35). с. 13-17.