Запис Детальніше

ВИХОВАННЯ МИЛОСЕРДЯ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПОЗАУРОЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/4787/
 
Title ВИХОВАННЯ МИЛОСЕРДЯ В УЧНІВ МОЛОДШОГО
ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПОЗАУРОЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ
 
Creator Вишнівська, Наталія Володимирівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description Визначено потенціал загальноосвітніх шкіл-інтернатів щодо виховання милосердя в учнів молодшого шкільного віку; особливості виховання милосердя молодших школярів в позаурочній діяльності інтернат них закладів. Обґрунтовано педагогічні умови, форми і методи виховання милосердя в учнів молодшого шкільного віку в позаурочній діяльності загальноосвітніх шкіл-інтернатів.
В статье определен потенциал общеобразовательных школинтернатов по воспитанию милосердия у учащихся младшего школьного возраста во внеурочной деятельности школ-интернатов. Обоснованы педагогические условия, формы и методы воспитания милосердия у учащихся младшего школьного возраста во внеурочной деятельности общеобразовательных школ-интернатов.
Primary School Students’ Mercy Education in Comprehensive Boarding School Extracurricular Activities. The potential of comprehensive boarding schools in terms of primary school students’ mercy education; the peculiarities of primary school students’ mercy education in boarding school extracurricular activities, which require consideration of two groups of factors, are determined in the article. The first group of the factors includes the sensitivity of primary school period for mercy education, the potential of comprehensive boarding school extracurricular activities in the context of the problem under study. The second group of factors complicates much the process of boarding primary school students’ mercy education. This is due, firstly, to the peculiarities of boarding primary school students’ lifestyle; secondly, to the specific of the student contingent: abnormalities in health, deprivational syndrome, aggression, increased vulnerability, tendency to nervous breakdowns, reduced empathy, group dependence, loneliness, compensatory behavior, difficulty in communicating with others, distrust, emotional incontinence and more.
The pedagogical conditions of primary school students’ mercy education in comprehensive boarding school extracurricular activities are substantiated: comprehensive boarding school educators’ methodical training for primary school students’ mercy education in order to support subject-to-subject interaction; content and methodological support; involving in common emotional and value activities aimed at exercising mercy.
 
Publisher Кіровоград: Інекс – ЛТД
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Rights
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/4787/1/%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B4%D1%8F%20%D1%83%20%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D1%83%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
Вишнівська, Наталія Володимирівна (2014) ВИХОВАННЯ МИЛОСЕРДЯ В УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ПОЗАУРОЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ-ІНТЕРНАТІВ Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1. с. 115-123. ISSN 2308-3778