Запис Детальніше

Comparative studies in the education sphere:training course for master’s degree

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5027/
http://pptp.kubg.edu.ua/numbers/39-arkhiv-nomeriv-2014-roku/124-4-2014-roku.html
 
Title Comparative studies in the education sphere:training course for master’s degree
Компаративістика у сфері освіти:навчальний курс для магістрів
Компаративистика в сфере образования: учебный курс для магистров
 
Creator Сисоєва, Світлана Олександрівна
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description In the article it is grounded the content of the course «Comparative Studies in the Education Sphere», which is the
theoretical and ideological basis for professional training of the graduate students to the pedagogic and management
activities; it is demonstrated, that the main focus during the study of the course is paid to the analysis of the positive and negative effects of the foreign educational experience, it enables to understand the domestic problems in education deeper, to prevent mistakes and miscalculations, to use the international experience in education more efficient.
Recognizing education as the means of ensuring national security, creation human capital, as condition for the
effective social and economic development of the country and welfare of its population, the international community
pays considerable attention to the search of the effective models of education and consolidation of the efforts in the
solving of the problem of quality education at all levels.
Solving of these problems is largely associated with the development of pedagogic comparative studies. The
evidence of this is the fact that the most influential international organizations such as UNESCO and OECD have
departments that generalize and maintain comparative researches, have printed issues, which highlight their results.
У статті обґрунтовується зміст навчальної дисципліни «Компаративістика у сфері освіти», яка є теоретичною і світоглядною основою професійної підготовки магістрантів до професійно-педагогічної та управлінської діяльності; показано, що головна увага під час вивчення дисципліни приділяється аналізу позитивних й негативних наслідків зарубіжного освітянського досвіду, що дає можливість глибше осмислити вітчизняні проблеми у сфері освіти, попередити помилки й прорахунки, підвищити ефективність використання світового досвіду в освітній галузі.
В статье обосновывается содержание учебной дисциплины «Компаративистика в сфере образования», которая является теоретической и мировоззренческой основой профессиональной подготовки магистрантов к профессионально-педагогической и управленческой деятельности; показано, что главное внимание при изучении дисциплины уделяется анализу положительных и отрицательных последствий зарубежного образовательного
опыта, что дает возможность глубже осмыслить отечественные проблемы в сфере образования, предупредить ошибки и просчеты, повысить эффективность использования мирового опыта в сфере образования.
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5027/1/Sysoieva.pdf
Сисоєва, Світлана Олександрівна (2014) Компаративістика у сфері освіти:навчальний курс для магістрів Педагогічний процес: теорія та практика (4). с. 23-26. ISSN 2078-1687