Запис Детальніше

Forming of ability to professional self-development of future music teacher in the instrumental-performing training process.

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5439/
 
Title Forming of ability to professional self-development of future music teacher in the instrumental-performing training process.
Формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки.
Формирование готовности будущего учителя музыки к профессиональному саморазвитию в процессе инструментально-исполнительской подготовки.
 
Creator Бондаренко, Лариса Анатоліївна
 
Subject Спецради у інших ВНЗ
 
Description In the thesis an authоr investigates the problem of the future music teacher forming of ability to professional self-development in the instrumental-performing training process. The analysis of pedagogical theory and practice of professional training of future music teacher, the specificity of professional self-development of future music teacher specified the nature and meaning of „professional self-development of future music teacher” and „the ability of future music teachers to professional self-development in the instrumental-performing training process”. Based on the study and analysis of scientific and educational literature they were defined component structure of the future music teacher commitment to professional self-development in the instrumental performance training (motivational and evaluative, cognitive, reflective and activity) criteria and the level of its formation. The model of the forming of ability to professional self-development of future music teachers in the instrumental performance training is improved.
Pedagogical conditions for preparation of future music teacher to professional self-development in the instrumental performance training process were developed and tested.
The efficiency of the suggested Pedagogical conditions in the educational process of universities was proved.
У дисертації досліджено проблему формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми в науковій літературі, розглянуто специфіку професійного саморозвитку майбутнього вчителя музики, уточнено сутність і зміст понять „професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики” та „готовність майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки”. Визначено компонентну структуру готовності, критерії та рівні її сформованості. Удосконалено модель формування досліджуваної готовності.Виявлено, обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Доведено ефективність реалізації запропонованих педагогічних умов у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу.
Диссертация является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы формирования готовности будущего учителя музыки к профессиональному саморазвитию в процессе инструментально-исполнительской подготовки. Автором проанализировано состояние разработки исследуемой проблемы в педагогической теории и практике высшей школы.
 
Date 2014-03-26
 
Type Автореферат дисертації
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5439/1/l_bondarenko_aref_13_00_04_IM_ktmmm.pdf
Бондаренко, Лариса Анатоліївна (2014) Формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Кандидат thesis, Інститут вищої освіти НАПН України.