Forming of ability to professional self-development of future music teacher in the instrumental-performing training process.
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/5439/
|
|
Title |
Forming of ability to professional self-development of future music teacher in the instrumental-performing training process.
Формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Формирование готовности будущего учителя музыки к профессиональному саморазвитию в процессе инструментально-исполнительской подготовки. |
|
Creator |
Бондаренко, Лариса Анатоліївна
|
|
Subject |
Спецради у інших ВНЗ
|
|
Description |
In the thesis an authоr investigates the problem of the future music teacher forming of ability to professional self-development in the instrumental-performing training process. The analysis of pedagogical theory and practice of professional training of future music teacher, the specificity of professional self-development of future music teacher specified the nature and meaning of „professional self-development of future music teacher” and „the ability of future music teachers to professional self-development in the instrumental-performing training process”. Based on the study and analysis of scientific and educational literature they were defined component structure of the future music teacher commitment to professional self-development in the instrumental performance training (motivational and evaluative, cognitive, reflective and activity) criteria and the level of its formation. The model of the forming of ability to professional self-development of future music teachers in the instrumental performance training is improved. Pedagogical conditions for preparation of future music teacher to professional self-development in the instrumental performance training process were developed and tested. The efficiency of the suggested Pedagogical conditions in the educational process of universities was proved. У дисертації досліджено проблему формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Здійснено аналіз стану дослідження проблеми в науковій літературі, розглянуто специфіку професійного саморозвитку майбутнього вчителя музики, уточнено сутність і зміст понять „професійний саморозвиток майбутнього вчителя музики” та „готовність майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки”. Визначено компонентну структуру готовності, критерії та рівні її сформованості. Удосконалено модель формування досліджуваної готовності.Виявлено, обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Доведено ефективність реалізації запропонованих педагогічних умов у навчально-виховному процесі вищого навчального закладу. Диссертация является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы формирования готовности будущего учителя музыки к профессиональному саморазвитию в процессе инструментально-исполнительской подготовки. Автором проанализировано состояние разработки исследуемой проблемы в педагогической теории и практике высшей школы. |
|
Date |
2014-03-26
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/5439/1/l_bondarenko_aref_13_00_04_IM_ktmmm.pdf
Бондаренко, Лариса Анатоліївна (2014) Формування готовності майбутнього вчителя музики до професійного саморозвитку у процесі інструментально-виконавської підготовки. Кандидат thesis, Інститут вищої освіти НАПН України. |
|