Запис Детальніше

Peculiarities of preschool teachers’ education in Western Europe

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/2724/
 
Title Peculiarities of preschool teachers’ education in Western Europe
Особенности образования дошкольных педагогов в странах Западной Европы.
Особливості освіти дошкільних педагогів в країнах Західної Європи
 
Creator Мельник, Наталія Іванівна
 
Subject Міжнародні
Педагогічна освіта
Збірники наукових праць
 
Description Main peculiarities of professional preschool teachers’ training in Western Europe countries are described by the author. The investigator presents the characteristics of practical features of pedagogical education in England, France and Germany which are specified in the article. The logical analysis is done for the characteristics of forms, methods and means (equipment) of preschool teachers’ training process. The similar and different traits of preschool teachers’ professional training in western European countries are pointed out by the author. The similar traits are organisation forms, methods and means of teachers training such as lectures, seminars, individual work, practical classes which are followed by correspondent methods – discussion, explaining, training, testing, interviewing; and equipments as well – demonstrative video-lectures, sound comments on diapositives, listening to audio-types ect. Among the differences the author distinguishes approaches for studding which lay in conceptuality of training. The qualitative professional preschool training is realized through different forms, methods and means of educational process organization The progressive practical elements of foreign experience, which would be in use not only of Ukrainian pedagogical high schools but in other European universities and which will be the factors for improvement and development of pedagogical education’s establishments, are distinguished in the issue, they are: the increasing of practice in preschool establishments; the competence approach to teachers’ training; the intention and the practice of overseas teachers’ training; the integration to the standards of qualification; the development of distant teachers’ education. The investigation proves that future preschool teachers’ training and practical preparation is the complicated and multi-component process where systems of pedagogical, psychological and social influences are combined and it’s the problem not only of one scientific article.
Автором представлено характеристику особенностей профессиональной подготовки дошкольных педагогов в странах западной Европы; проанализировано специфику педагогического образования воспитателей в Англии, Франции и Германии; установлены типичные и отличительные характеристики в подготовке дошкольных педагогов. Среди типичных характеристик автор выделяет формы, методы и средства организации образовательного процесса в педагогических учебных учреждениях стран Западной Европы; к отличиям относятся подходы к образований дошкольных педагогов. В статье также определено прогрессивные практические элементы их профессиональной подготовки в обозначенных странах, которые будут перспективными для адаптации в высших педагогических учебных учреждениях не только Украины, но и в других странах Европы и которые будут факторами дальнейшего развития профессионального образования дошкольных педагогов. В научной статье доказано необходимость не только заимствования зарубежного прогрессивного опыта организации образования дошкольных педагогов, но и доказано, что качественная подготовка педагогов дошкольников это комплексная система взаимосвязанных факторов и компонентов, которые требуют детального обозрения и изучения.
Автором представлено характеристику особливостей професійної підготовки дошкільних педагогів в країнах Західної Європи; проаналізовано специфіку педагогічної освіти вихователів в Англії, Франції та Німеччині; виокремлено основні спільні та відмінні ознаки у підготовці дошкільних педагогів та визначено прогресивні практичні елементи їхньої професійної підготовки в означених країнах, які становитимуть перспективу для впровадження їх у вищих педагогічних закладах України та слугуватимуть чинниками для подальшого удосконалення та розвитку професійної освіти дошкільних педагогів.
 
Publisher BUDAPEST
 
Date 2013-07-07
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/2724/1/Melnyk_N_SAEND_9_PED_PI_Peculiarities%20of%20preschool%20%D0%B4%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE.pdf
Мельник, Наталія Іванівна (2013) Особливості освіти дошкільних педагогів в країнах Західної Європи Science and Education a New Dimension:Pedagogy and Psychology (9). с. 15-19. ISSN 2308-1996 / 2308-5258