Педагогічні умови формування інформаційної культури майбутніх фахівців економічного профілю
NUBIP Library
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Педагогічні умови формування інформаційної культури майбутніх фахівців економічного профілю
|
|
Creator |
Філіппова, Л.Л.
|
|
Subject |
378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти |
|
Description |
Дисертація присвячена проблемі формування інформаційної культури майбутніх фахівців економічного профілю. У процесі дослідження з’ясовано сутність поняття «інформаційна культура», під яким розуміємо закономірний етап росту й інтеграції наукових економічних знань, що відображає рівень самостійності й ефективності застосування інформаційних технологій в економічній галузі та є складовою частиною його професійної культури. Виділено якісно-дієвий (включає отримання фахових знань про цінності інформаційної культури; організацію діяльності майбутнього економіста; інтелектуальні уміння, пов’язані з переробкою здобутої інформації і обумовлює володіння культурою мислення майбутнього економіста), комунікативний (складають уміння встановлювати у колективі дружню доброзичливу атмосферу, володіти навичками розмови іноземними мовами, підтримувати комунікативну взаємодію між людьми, розуміти проблеми співбесідника і обумовлює нормативні вимоги, що припускають дотримання правил мовного етикету і специфіку професійної діяльності економіста, характеризує ступінь розвинутості культури спілкування), емоційний (припускає уміння розпізнавати власні емоції, розуміння емоцій інших людей, саморегуляцію, самомотивацію, емпатію) та рефлексивний (уміння здійснювати рефлексію професійної діяльності, адекватно оцінювати свої професійні можливості і здібності; здатність до самопізнання і обумовлює володіння культурою рефлексії майбутнього економіста) компоненти. Взаємозв’язок і єдність зазначених компонентів інформаційної культури майбутнього економіста характеризують його пізнавальну, комунікативну, мотиваційну і поведінкову сфери. Визначено критерії сформованості інформаційної культури студентів (мотиваційний, операційно-практичний, когнітивний, особистісно-поведінковий). Запропоновано методику підготовки майбутніх фахівців економічного профілю; сформульовано педагогічні умови (проектування інформаційно-освітнього середовища, забезпечення позитивної мотивації до використання ІKT, виховання потреби до постійного самовдосконалення), здійснено їх експериментальну перевірку. Розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено модель формування інформаційної культури майбутніх фахівців економічного спрямування, яка включає цільовий, змістовий, технологічний і результативний компоненти. У свою чергу зазначені педагогічні умови впливають на результативність реалізації моделі формування інформаційної культури майбутніх фахівців. |
|
Date |
2011-06-23
|
|
Type |
Дисертація
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://elibrary.nubip.edu.ua/7964/1/aref_%D0%A4%D1%96%D0%BB%D1%96%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9B.%D0%9B._23.06.pdf
Філіппова, Л.Л. (2011) Педагогічні умови формування інформаційної культури майбутніх фахівців економічного профілю. PhD thesis, Роботу виконано в Національному педагогічному університеті імені М.П. Дра¬гоманова, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. |
|
Relation |
http://elibrary.nubip.edu.ua/7964/
|
|