Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій
NUBIP Library
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій
|
|
Creator |
РАЙКОВСЬКА , Г.О.
|
|
Subject |
378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти 744 Геометричне креслення. Технічне креслення |
|
Description |
Дисертація присвячена науковому обґрунтуванню і розробці теоретичних і методичних засад реалізації методики графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій. За результатами аналізу сучасного стану методичної системи графічної підготовки та прогресивних тенденцій розвитку як науки й можливостей сучасних інформаційних технологій розроблена і обґрунтована модель графічної підготовки засобами інформаційних технологій у ВНЗ. Запропонована методика графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій спрямована на розвиток потреб студента в самореалізації та передбачає поетапне формування інженерно-конструкторських знань, умінь і навичок. Системоформуючим її стрижнем є запровадження системного підходу, який дозволяє удосконалити освітній процес, сприяє реальному підвищенню ефективності графічної підготовки завдяки контролю й управлінню графічною підготовкою в процесі професійного навчання. У контексті досліджуваної проблеми з’ясовано особливості науково-методичного забезпечення. Розроблено і експериментально перевірено дидактичні засоби інформаційних технологій, які ввійшли до комп’ютерного навчально-методичного комплексу з інтерактивним інтерфейсом (інтерактивний комплекс) з базової графічної підготовки. Проведений діагностувальний експеримент засвідчив, що на ефективність сприйняття графічної інформації впливають інформаційно-комунікаційні засоби, створені на основі комп’ютерної графіки, які слугують багатьом цілям: формуванню в студентів просторових уявлень; усвідомленню методів проекціювання; передачі значної кількості інформації у межах відведеного часу на заняттях; активізації навчального процесу за рахунок підвищення мотивації; раціональному здійсненню навчального процесу, який полегшує працю викладачеві. Експериментально доведена ефективність запропонованої авторської методики графічної підготовки засобами ІКТ. Розроблений новий вид навчальних занять, на яких здійснюється розвивальна педагогічна взаємодія у процесі єдності здобуття знань традиційними методами і формування умінь та навичок їх практичного самостійного застосування, і самовдосконалення засобами інформаційних технологій; впроваджуються нові форми продуктивної цілеспрямованої діяльності студентів, домінантою якої є творче самовираження; забезпечується можливість вивчення навчального матеріалу як цілісно, так і фрагментарно. |
|
Date |
2011-09-13
|
|
Type |
Дисертація
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://elibrary.nubip.edu.ua/12202/1/%D0%A0%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0__f.pdf
РАЙКОВСЬКА , Г.О. (2011) Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій. PhD thesis, Роботу виконано в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України . |
|
Relation |
http://elibrary.nubip.edu.ua/12202/
|
|