Запис Детальніше

Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій

NUBIP Library

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій
 
Creator РАЙКОВСЬКА , Г.О.
 
Subject 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти
744 Геометричне креслення. Технічне креслення
 
Description Дисертація присвячена науковому обґрунтуванню і розробці теоретичних і методичних засад реалізації методики графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій. За результатами аналізу сучасного стану методичної системи графічної підготовки та прогресивних тенденцій розвитку як науки й можливостей сучасних інформаційних технологій розроблена і обґрунтована модель графічної підготовки засобами інформаційних технологій у ВНЗ. Запропонована методика графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій спрямована на розвиток потреб студента в самореалізації та передбачає поетапне формування інженерно-конструкторських знань, умінь і навичок. Системоформуючим її стрижнем є запровадження системного підходу, який дозволяє удосконалити освітній процес, сприяє реальному підвищенню ефективності графічної підготовки завдяки контролю й управлінню графічною підготовкою в процесі професійного навчання.
У контексті досліджуваної проблеми з’ясовано особливості науково-методичного забезпечення. Розроблено і експериментально перевірено дидактичні засоби інформаційних технологій, які ввійшли до комп’ютерного навчально-методичного комплексу з інтерактивним інтерфейсом (інтерактивний комплекс) з базової графічної підготовки.
Проведений діагностувальний експеримент засвідчив, що на ефективність сприйняття графічної інформації впливають інформаційно-комунікаційні засоби, створені на основі комп’ютерної графіки, які слугують багатьом цілям: формуванню в студентів просторових уявлень; усвідомленню методів проекціювання; передачі значної кількості інформації у межах відведеного часу на заняттях; активізації навчального процесу за рахунок підвищення мотивації; раціональному здійсненню навчального процесу, який полегшує працю викладачеві.
Експериментально доведена ефективність запропонованої авторської методики графічної підготовки засобами ІКТ. Розроблений новий вид навчальних занять, на яких здійснюється розвивальна педагогічна взаємодія у процесі єдності здобуття знань традиційними методами і формування умінь та навичок їх практичного самостійного застосування, і самовдосконалення засобами інформаційних технологій; впроваджуються нові форми продуктивної цілеспрямованої діяльності студентів, домінантою якої є творче самовираження; забезпечується можливість вивчення навчального матеріалу як цілісно, так і фрагментарно.
 
Date 2011-09-13
 
Type Дисертація
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Identifier http://elibrary.nubip.edu.ua/12202/1/%D0%A0%D0%B0%D0%B9%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0__f.pdf
РАЙКОВСЬКА , Г.О. (2011) Теоретико-методичні засади графічної підготовки майбутніх фахівців технічних спеціальностей засобами інформаційних технологій. PhD thesis, Роботу виконано в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України .
 
Relation http://elibrary.nubip.edu.ua/12202/