Запис Детальніше

Підготовка керівника загальноосвітнього навчального закладу у системі післядипломної освіти до впровадження стратегічного менеджменту.

NUBIP Library

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Підготовка керівника загальноосвітнього навчального закладу у системі післядипломної освіти до впровадження стратегічного менеджменту.
 
Creator Грицяк, Л.Д.
 
Subject 378 Вища освіта. Університети. Підготовка наукових кадрів
13.00.04-теорія і методика професійної освіти
 
Description У дисертації представлено теоретичні засади стратегічного менеджменту в сфе¬рі освіти і нове практичне розв’язання актуальної проблеми підготовки керівника до його впровадження.
Доведено, що фундаментальний доробок і досвід становлення й розвитку нау¬кових шкіл менеджменту, генезис яких відбувався впродовж минулих століть, спри¬чинив системне розгалуження загального менеджменту через виокремлення його типів (видів) – як нових галузей наукового знання – науковий менеджмент, адмі¬ністративний менеджмент, теоретичний менеджмент, операційний менеджмент, мо¬тиваційний менеджмент, системний менеджмент, ситуаційний менеджмент, і, влас¬не, стратегічний менеджмент.
Виявлено, що сфера дослідження стратегій на засадах загального менеджменту, економічних теорій, теорії конкуренції та організації з урахуванням конкретних умов і стадій розвитку бізнесу суспільної формації була окреслена у формі кон¬цепцій, визначень і методології на початку 1969 року в піонерських працях А. Чан¬длера, К. Ендрюса, І. Ансоффа, які стали базисом для обґрунтування концептуальних підходів до визначення змісту стратегічного менеджменту в сфері освіти.
У результаті термінологічного аналізу і ретроспективного аналізу стратегічного менеджменту окреслено категоріально-понятійне поле через структурування базових і похідних категорій, що утворює ядро теорії СМ у сфері освіти та основу суб’єкт-змістової компоненти підготовки керівників ЗНЗ до впровадження СМ у сучасному світоглядному контексті; в авторській інтерпретації розкрито сутність поняття «стратегічний менеджмент освітньої організації».
Обґрунтовано зміст підготовки керівника ЗНЗ до впровадження стратегічного менеджменту у системі післядипломної освіти через інтеграцію засад освітнього менеджменту, стратегічного менеджменту, основних функцій і складових управлінської діяльності базового стандарту професійної діяльності директора школи України.
Запропоновано комплексні критерії і показники оцінювання рівнів готовності керівника ЗНЗ до впровадження стратегічного менеджменту у її складових – когні¬тивно-цільовий, процесуально-функціональний, особистісний. Встановлено, що го¬товність керівника ЗНЗ до впровадження стратегічного менеджменту є особистісним професійним утворенням, інтегративною якістю особистості керівника, синкретичним поєднанням когнітивного, процесуального та особистісного складників, реалізація яких забезпечує ефективне стратегічне управління ЗНЗ, а процес її формування – де¬термінує якісні зміни у її складових. Розроблено теоретично обґрунтовану модель системи підготовки керівників ЗНЗ до впровадження стратегічного менеджменту в системі післядипломної освіти, що складається з п’яти взаємопов’язаних складових: концептуальна, цільова.
Отримані результати засвідчили якісні зміни готовності керівників ЗНЗ до впровадження СМ в експериментальній групі, в процесі навчання якої реалізований модернізований зміст, модульно-блочна організація підготовки, методика викладан¬ня курсу «Стратегічний менеджмент в освіті» за всіма її виокремленими показни¬ками.
 
Date 2011-12-22
 
Type Дисертація
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Identifier http://elibrary.nubip.edu.ua/12322/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D1%8F%D0%BA.pdf
Грицяк, Л.Д. (2011) Підготовка керівника загальноосвітнього навчального закладу у системі післядипломної освіти до впровадження стратегічного менеджменту. PhD thesis, Робота виконана в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України.
 
Relation http://elibrary.nubip.edu.ua/12322/