Запис Детальніше

Європейська освіта Києво-Могилянської академії в контексті метаісторії

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/6047/
 
Title Європейська освіта Києво-Могилянської академії в контексті метаісторії
European education of Kyiv–Mohyla academy in the context of
metahistory
Европейское образование Киево–Могилянской академии в контексте метаистории
 
Creator Ковальчук, Наталія Дмитрівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Рассматривается духовная и образовательная деятельность Киево–Могилянской академии в контексте метаистории сквозь призму основных архетипов украинской культуры: архетип слова, архетип этической ценности свободной личности, архетип софийности и архетип сердца. Архетип слова выступает сквозной и символической структурой для всех периодов украинской истории и приобретает ипостаси меч духовный в контексте культурной и просветительской деятельности Киево–Могилянской академии. Архетип этической ценности свободной личности проявился как в организационных принципах существования самой академии, так и в воспитании студентов в духе свободы и вольности. Архетип софийности был воплощен не только в академических разработках профессоров Киево–Молилянськои академии, но и стал образцом всего духовного пути философа Г.Сковороды. В духовной и просветительской деятельности Киево–Могилянской академии занимает ведущее место философия сердца с идеей внутреннего человека, ярким примером кото-
рой стал Г.Сковорода.
In the article the spiritual and educative activity of Kyiv–Mohyla academy in the context of metahistory in light of the main archetypes of the Ukrainian culture (archetype of word, archetype of the ethical value of free individuality, archetype of sophity and archetype of heart) is examined. The archetype of word is a crosscutting and symbolical structure for all periods of the Ukrainian culture. It gains a hypostasis of spiritual sword in the context of cultural and educative of Kyiv–Mohyla academy. The archetype of free individuality’s ethical value appears in the organizational principle of the academy’s existence and in student’s education in spirit of freedom and liberty. The archetype of wisdom is revealed not only in the research projects of Kyiv–Mohyla’s professors but also became a pointer for G.Skovoroda’s spiritual way. In the spiritual and educative activity of Kyiv–Mohyla academy a central place takes cordocentrism (philosophy of heart), a brilliant representative of which was
G.Skovoroda.
Розглядається духовна і освітня діяльність Києво–Могилянської академії в контексті метаісторії крізь призму основних архетипів української культури: архетип слова, архетип етичної цінності вільної особистості, архетип софійності та архетип серця. Архетип слова виступає наскрізною і символічною структурою для всіх періодів української історії і набуває іпостасі меча духовного в контексті культурної та просвітницької діяльності Києво–Могилянської академії. Архетип етичної цінності вільної особистості проявився як в організаційних засадах існування самої академії так і у вихованні студентів у дусі свободи та вільності. Архетип софійності був втілений не тільки в академічних розробках професорів Києво–Молилянської академії, але і став взірцем усього духовного шляху філософа Г.Сковороди. У духовній та просвітницькій діяльності Києво–Могилянській академії займає філософія серця з ідеєю внутрішньої людини, яскравим прикладом якої став Г.Сковорода.
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/6047/1/N_Kovalchuk_NVG_87_IS.pdf
Ковальчук, Наталія Дмитрівна (2014) Європейська освіта Києво-Могилянської академії в контексті метаісторії Гілея: науковий вісник (86). с. 295-298. ISSN 2076-1554