Запис Детальніше

Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавна та магістра:філософський аспект

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/6212/
 
Title Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавна та магістра:філософський аспект
Внедрение вариативной составляющей образовательных программ бакалавна и магистра: философский аспект
The introduction of the variable component of educational programs and master bakalavna: philosophical aspect
 
Creator Купрій, Тетяна Георгіївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглядаються проблеми впровадження варіативної частини освітніх кваліфікаційних програм бакалавра та магістра у вищих навчальних закладах України. Аналізується філософсько-соціальний аспект університетської освіти як предмету науково-дослідницької уваги, у зв’язку зі зростанням вимог до якості підготовки кадрів, ваги наукового потенціалу, який є основою економічного розвитку в суспільстві. Визначається процес оволодіння студентом необхідних професійних компетенцій, отриманих під час вивчення вибіркових міждисциплінарних навчальних курсів.
В статье рассматриваются проблемы внедрения вариативной части образовательных квалификационных программ бакалавра и магистра в высших учебных заведениях Украины. Анализируется философско-социальный аспект университетского образования как предмета научно-исследовательской внимания, в связи с ростом требований к качеству подготовки кадров, веса научного потенциала, который является основой экономического развития в обществе. Определяется процесс овладения студентом необходимых профессиональных компетенций, полученных при изучении выборочных междисциплинарных учебных курсов.
The article deals with the problem of introducing the variable part of educational qualification BA and MA programs in higher educational institutions of Ukraine. Analyzes the philosophical and social aspects univrsytetskoyi education as a subject of research attention due to the increasing demands for quality training, the weight of scientific potential, which is the basis for economic development in the community. During the research proved that the flexibility and effectiveness of training programs demonstrate not normative and selective discipline. The conservation of structural logic teaching sample subjects defined as the weight of individual choice for Ukrainian students. A procedure for enactment of lists with the list of training programs for bachelors, masters and doctors in various specialties, including the name and a brief description of subjects, and a list of subjects required for graduation a certain educational level. It is proved that the introduction of individual program / curriculum based on training, range of interests and choice of training dystsypiln student is promising to create an innovative approach to the educational process. The analysis of the process of obtaining a certificate of additional student enrolled courses that automatically increases its konkuretospromozhnist the labor market. Determine the process of mastering the necessary professional competencies among them is the ability to communicate in their native and foreign languages, the use of mathematical skills and techniques and information technology and self expression, skill building correct behavior in relationships obtained in the study sample of interdisciplinary courses that provides a reliable foundation for occupational mobility.
 
Publisher ВП "Едельвейс"
 
Date 2014
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/6212/1/T_Kukriy_Osvitologia_III_IS.pdf
Купрій, Тетяна Георгіївна (2014) Впровадження варіативної складової освітніх програм бакалавна та магістра:філософський аспект Освітологія / польсько-український щорічник українсько-польський. ISSN 2226-3012