Запис Детальніше

Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5053/
 
Title Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти
Направления освитологической подготовки: социология образования
Directions of osvitological preparation: sociology of education
 
Creator Чернуха, Надія Миколаївна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті проаналізовано соціологію освіти як галузь наукового знання з позицій освітології; запропоновано аналіз інтеграційних засад у сучасному освітньому просторі; з’ясовано пріоритетну роль гуманітарної освіти у процесі підготовки та самореалізації особистості. Освітологія подається як напрям наукового пізнання, який покликаний інтегрувати всі напрями наукових досліджень у сфері освіти та запропонувати нові, більш ефективні та оптимальні шляхи розвитку освітньої галузі. Освітологія розглядається як науковий напрям сучасного освітнього простору, головним завданням якого є ефективний розвиток сфери освіти як цілісного суспільного феномену, що суттєво впливає на духовну, культурну, соціально-економічну, науково-технологічну складову функціонування, відтворення і розвиток суспільства. Показано суттєве місце в освітньому просторі, зокрема, в розвитку в освітології, соціології освіти з її методологічними, теоретичними та соціопрактичними напрацюваннями. Здійснено історикo-педагогічний аналіз соціології освіти, подано її змістовну та структурну складові, запропоновано функції у процесі сучасної освітньої практики.
В статье проанализирована социология образования как отрасль научного знания из позиций освитологии; предложен анализ интегративних принципов в современном образовательном пространстве; выяснена приоритетная роль гуманистического образования в процессе подготовки и самореализации личности. Освитология подается как направление научного познания, какое призвано интегрировать все направления научных исследований в сфере образования и предложить новые, более эффективные и оптимальные пути развития образовательной отрасли. Освитология рассматривается как научное направление современного образовательного пространства, главным заданием которого является эффективное развитие сферы образования как целостного общественного феномена, который существенно влияет на духовную, культурную, социально-экономическую, научно-технологическую составляющую функционирования, воссоздания и развитие общества. Показано существенное место в образовательном пространстве, в частности, в развитии в освитологии, социология образования с ее методологическими, теоретическими и социопрактическими наработками. Осуществлено историкo - педагогический анализ социологии образования, подано его содержательный и структурный компонент, предложены функции в процессе современной образовательной практики
The article analyses the sociology of education as industry of scientific knowledge from positions of osvitologii; it is offered the analysis of integrative principles in modern educational area; it is indicated the priority of humanistic education in the process of preparation and personality’s self-realization. Osvitologiya is given as direction of scientific cognition, which called to integrate all directions of scientific researches in the area of education and offer new, more effective and optimal ways of development of educational industry. Osvitologiya is examined as scientific direction of modern educational space, the main task of that is effective development of education’s area as the integral public phenomenon, that substantially influences on the spiritual, cultural, socio-economic, scientifically-technological constituent of society’s functioning, recreation and development. A substantial place is shown in educational space, in particular, in development in the osvitologii, sociology of education by her methodological, theoretical and by sociopractical works. It is carried out the sociology of education’s historically-pedagogical analysis; it is given rich in content and structural constituents, it is offered functions in the process of modern educational practice.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2013-02-25
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5053/7/N_Chernukha_NPOTP_1-2_GI.pdf
Чернуха, Надія Миколаївна (2013) Напрями освітологічної підготовки: соціологія освіти Неперервна професійна освіта: теорія і практика (1-2). с. 19-24. ISSN 1609-8595