Запис Детальніше

The Problems with Self-Learning Activities Management of Law Students

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/5238/
 
Title The Problems with Self-Learning Activities Management of Law Students
Проблеми управління самостійною навчальною діяльністю студентів юридичних спеціальностей
Проблемы управления самостоятельной учебной деятельностью студентов юридических специальностей
 
Creator Кучерявий, Андрій Олександрович
 
Subject Науково-методичні журнали
 
Description This paper is concerned with problems associated with management of law students’ self-learning activities. The objective of this paper is to study and define most common and serious problems associated with management of the above processes. Importance of self-learning in the teaching/learning process is discussed, with self-learning activities considered as one of main components of law educational institutions’ performance. Management of the self-learning process is seen as a core activity related to and connected with performance of the universities which offer law-centered educational programmes. The above problems occurred due to both distinctive features of the law students’ teaching/learning process and because of contents of the law professions offered by the university. Four main categories of the above problems are discussed in the paper, as follow: those referring to the development and application of the law students teaching standards; those connected with discrepancies existing between teaching process management systems employed in different educational institutions; one raised by imperfections existing in methodology of the student self-learning activity management and, finally, the problems caused by the fact that no personal features of the teaching/learning process parties were taken into account. Ways of resolving some of the problems concerned are suggested in the paper.
Стаття присвячена проблемам управління самостійною навчальною діяльністю студентів юридичних спеціальностей. Метою даної роботи є вивчення і визначення найбільш поширених і серйозних проблем, пов'язаних з управлінням вищевказаним процесом. Обговорюється важливість самостійної роботи в процесі підготовки майбутніх юристів. Управління самостійною навчальною діяльністю студентів розглядається як основний вид діяльності вищих юридичних навчальних закладів. Обговорюються чотири основні категорії проблем: розробки і застосування освітніх стандартів юриста; розбіжностей, що існують в організації процесу навчання освітніх установ різних типів; недосконалості існуючих методів студентського самоуправління навчальною діяльністю; реалізації особистісно орієнтованого підходу в навчанні. Запропоновані шляхи вирішення деяких проблем, що визначені в роботі.
Статья посвящена проблемам управления самостоятельной учебной деятельностью студентов юридических специальностей. Целью данной работы является изучение и определение наиболее распространенных и серьезных проблем, связанных с управлением вышеуказанным процессом. Обсуждается важность самостоятельной работы в процессе подготовки будущих юристов. Управление самостоятельной учебной деятельностью студентов рассматривается как основной вид деятельности высших юридических учебных заведений. Обсуждаются четыре основные категории проблем: разработки и применения образовательных стандартов юриста; разногласий, которые существуют в организации процесса обучения образовательных учреждений различных типов; несовершенства существующих методов студенческого самоуправления учебной деятельностью; реализации личностно ориентированного подхода в обучении. Предложены пути решения некоторых проблем, которые определены в работе.
 
Date 2013
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/5238/1/A_Kucheryaviy_EUDPJCE_2_GI.pdf
Кучерявий, Андрій Олександрович (2013) Проблеми управління самостійною навчальною діяльністю студентів юридичних спеціальностей Edukacja ustawiczna dorosłych : Polish Journal of Continuing Education (№ 2). с. 46-54.